تسریع در ساخت دو فروند کشتی و تحقق اشتغال یک‌هزار نفر

خبرآنی/مازندران وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ساخت دو فروند کشتی چند منظوره با اعتبار ارزی ۴۲ میلیون یورو و فرصت اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفر را فراهم می‌کند از این‌رو تسریع در اجرای این طرح مورد تاکید می‌شود.

صولت مرتضوی وزیر کار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت‌های استان مازندران در داخل و خارج کشور زبانزد است و اقلیم و جغرافیای این استان سرمایه‌زا و اشتغال آفرین است،  اظهار کرد: پیرامون ظرفیت مغفول مانده معدن که دغدغه دولت سیزدهم است صاحب نظران این حوزه باید نظریه پردازی کنند.

وی اقتصاد دریا که مورد تاکید مقام معظم رهبری است یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده استان مازندران دانست و افزود: مازندران به دلیل نزدیکی به پایتخت، مشهد، سمنان و وجود بنادر از ظرفیت‌های استان است و ظرفیت بهره وری در این استان بالا است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: در استان مازندران نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و رتبه دوم کاهش بیکاری را دارد. 

این مسئول تصریح کرد: رهبری فرمودند اقتصاد دانش بنیان ستون فقرات هر کشوری است لذا اقتصاد دانش بنیان رقابت پذیر و خروجیش افزایش بهره وری است. 

مرتضوی خاطرنشان کرد: کاغذ بازی‌های اداری نباید موجب می‌شود ایده‌های جوانان اسلامی تبدیل به پدیده نشود؛ امروز دست نیاز همسایگان به سمت جمهوری اسلامی ایران است و تقاضای همکاری دارند که می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: کشتی‌های "رورو" بستر ارتباط با کشورهای اوراسیا را فراهم می‌کند و بالغ بر۴۲ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی این پروژه است که لازم است در بهره‌برداری از این پروژه تسریع شود چرا که یک‌هزار فرصت شغلی، یک اتفاق مهم است که با اجرای این پروژه محقق می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

تسریع فروند اشتغال

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.