چین قوانین جدیدی برای مقابله با تحریم‌های غرب ارائه می‌کند

سخنگوی کنگره ملی خلق چین گفت، پکن از ابزار قانونی برای مقابله با تاثیر تحریم‌های خارجی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، "وانگ چائو" سخنگوی کنگره ملی خلق چین گفت، پارلمان کار بر روی این طرح را آغاز کرده است.

پکن بر مطالعات حقوقی بین‌المللی متمرکز است تا منافع خود را در سطح بین‌المللی پیش ببرد چون تحت فشار فزاینده تحریم‌های ایالات متحده و اروپا قرار دارد.

براساس گزارش‌ها، در صورتی که چین از روسیه در حمله به اوکراین حمایت نظامی داشته باشد، آمریکا با متحدانش برای وضع تحریم‌ها علیه پکن همکاری می‌کند.

شرکت‌های چینی پیشتر به دلیل روابط خود با روسیه و دلایل دیگر مانند نظارت بر اقلیت‌های قومی و تسهیل تجارت انرژی برخی کشورها که نقض محدودیت‌های ایالات متحده خوانده می‌شود، تحریم شده‌اند.

سخنگوی کنگره چین افزود: برخی از کشورها از قوانین داخلی خود برای نقض قوانین بین‌الملل استفاده می‌کنند و هدفشان آسیب زدن به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خارجی و منفعت‌طلبی است. برای اقداماتی که تضعیف‌کننده حق حاکمیت، امنیت و توسعه منافع کشور است و به حقوق مشروع و منابع ملت چین آسیب می‌رساند، قوانین مرتبطی در نظر گرفته شده‌اند.

چین در دسامبر سال گذشته میلادی پیش‌نویس قانون روابط خارجی را ارائه کرد.

در چند سال گذشته، چین یکسری اقدامات برای مقابله با تحریم‌های خارجی وضع کرده است. در سال ۲۰۲۱، کنگره ملی خلق چین قانون ضد تحریم را تصویب کرد که حمایت قانونی برای انتقام‌جویی گسترده علیه افراد، خانواده‌ها و سازمان‌هایی که مسئول اعمال تحریم‌ها علیه این کشور هستند، ارائه می‌کند. این مراحل شامل رد ویزا و مسدود کردن دارایی‌های فردی است.

در سال‌های اخیر، اروپا و آمریکا با طرح ادعاهایی چون نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ، تحریم‌هایی را علیه پکن وضع کرده‌اند. همچنین جنگ اوکراین شاید باعث شود تا مقام‌ها در واشنگتن و بروکسل بابت احتمال کمک نظامی چین به روسیه، تحریم‌هایی را علیه پکن وضع کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.