ارز بگیر و درمان شو!

پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار ارز، حالا بانک مرکزی سیاست‌های جدیدی را در حوزه‌های مختلف نیازهای ارزی در دستور کار قرار داده و این بار میزان ارز درمانی را افزایش داده است.

به گزارش خبرآنی، چند روز پس از آغاز به کار رسمی مرکز مبادله ارز و طلا، بازار ارز به ثباتی نسبی رسیده و روند افزایشی قیمت ارز که تا هفته گذشته دیده شد، متوقف شده است. این در حالی است که بانک مرکزی سیاست‌های جدیدی برای ارزهای خدماتی در دستور کار قرار داده است.

سهمیه ارز روز: بیماران

بر اساس مقررات ارزی جدید، تغییراتی در تامین و اختصاص ارز درمانی اعمال شده که مهم‌ترین آن برداشته شدن سقف ارز برای بیمارانی است که ضمن داشتن شرایطی خاص، تاییدییه شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت را نیز داشته باشند. بر اساس بند دوم مصارف ارز خدماتی در نظر گرفته شده «تامین و انتقال ارز درمانی برای مبالغ بیش از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها به حساب موسسه درمانی خارج از کشور با تاییدیه شورای عالی پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در آن ضرورت ادامه معالجه در خارج از کشور یا نیاز به خرید و انتقال نمونه سلول های بنیادی خون ساز از مغز استخوان و خون از خارج از کشور (حسب مورد) و میزان ارز مورد نیاز تعیین شده باشد، بلامانع است. ضمناً ارائه تاییدیه کمیسیون‌های پزشکی دانشگاهی در این خصوص مورد قبول نیست.»

بانک مرکزی امروز یک خبر ارزی دیگر نیز داشت. بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ ارز مبنای حقوق و عوارض گمرگی براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نرخ ETS و معادل ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و کماکان به قوت خود باقی است و هیچ تغییری نخواهد داشت.

در بازار جهانی نیز طلا و دلار تغییراتی را ثبت کردند. قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به بالاترین حد دو هفته اخیر صعود کرد و به سمت اولین افزایش هفتگی خود در پنج سال اخیر پیش رفت زیرا کاهش دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا باعث کاهش چشم‌انداز افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو شد.

آخرین مهلت روز: خودروهای وارداتی

وزارت صمت آخرین وضعیت ثبت نام برای خودروهای وارداتی را اعلام کرده است. طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی پس از ساعت ۲۴ امشب (شنبه)، طی چند روز اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان برای تطبیق با شرایط ثبت‌نام بررسی می‌شود و سپس فرآیند قرعه‌کشی برای تخصیص نوبت متقاضیان انجام خواهد شد.

همچنین شورای رقابت نیز به عرصه خودروهای وارداتی ورود کرده است. محمود دودانگه در گفت‌وگو با خبرآنی، درمورد اعلام قیمت نهایی خودروهای داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

وزارت صمت امروز درباره بازار پوشاک نیز خبری جدید داشت. مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری پویش «به صرفه بازار پوشاک» از ۱۵ تا ۲۶ اسفند به صورت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه پوشاک، ارائه تخفیف حداقل ۲۰ درصدی در سطح اصناف و استفاده از سکوهای دیجیتال فروش خبر داد.

سقوط روز: قیمت بیت کوین

امروز بازار رمزارها اوضاع خوبی نداشت. بانک سیلورگیت کپیتال مستقر در کالیفرنیا، با آخرین افشاگری‌های خود، بازارهای دارایی سنتی و دیجیتال را تکان داد؛ بازار کریپتو در روز گذشته حدود چهار درصد کاهش داشته است.

بورس نیز نتوانست حرکت مثبت خود در هفته گذشته را ادامه دهد. شاخص کل بورس امروز با ۳۳ هزار و ۵۵۸ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۷۸۸ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۴۸۸۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۵۳۲ هزار و ۹۹۰ واحد ایستاد.

خبرآنی همچنین در گزارشی به آخرین وضعیت بازار برنج پرداخته است. بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو برنج هاشمی ۱۳۰ هزار تومان، کشت دوم طارم محلی ۱۴۰ هزار تومان، دم سیاه صدری گیلان ۱۶۰ هزار تومان، سرلاشه هاشمی گیلان ۹۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۲۰ هزار تومان، طارم درجه یک فریدون کنار ۱۳۰ هزار تومان، عنبربو خوزستان ۷۵ هزار تومان، هاشمی دودی سنتی اعلای گیلان ۱۵۵ هزار تومان، فجر گرگان ۸۵ هزار تومان و دم سیاه صدری دودی سنتی گیلان درجه یک ۱۸۰ هزار تومان است.

نامزدی روز: اتاق بازرگانی

از روز گذشته رسما تبلیغات برای انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور آغاز شده است. انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران در پی اتمام کار شورای عالی نظارت بر انتخابات، فهرست نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور را منتشر کرد.

سفرهای نوروزی نیز به مراحل پایانی برنامه ریزی های خود نزدیک می‌شوند. پیش‌فروش بلیت‌های قطارهای نوروزی سال ۱۴۰۲ به‌صورت حضوری آغاز شده و فروش اینترنتی از ساعت ۱۴ انجام شد.

وزیر نفت نیز درباره سهمیه بنزین نوروزی سخن گفته است. وزیر نفت با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمتی برای بنزین نخواهیم داشت، گفت که برای اختصاص سهمیه نوروزی در دولت تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

درمان

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.