تاسیس یک صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، در یازدهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان اعضای کارگروه با تاسیس یک صندوق «پژوهش و فناوری غیردولتی» موافقت کردند.

بنا بر این مصوبه قرار شد تا این صندوق با سرمایه ۳۰ میلیارد تومان آغاز به کار کند. همچنین ۴۹ درصد از سهام این صندوق به بخش دولتی و ۵۱ درصد به بخش خصوصی تعلق گرفت.

این صندوق پژوهش و فناوری به عنوان یک صندوق جامع فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان مجوز تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری جامع را تنها به دانشگاه‌های دارای پارک علم و فناوری و یا مراکز رشد یا نوآوری اعطا می‌کند.

شرط صدور مجوز تاسیس صندوق جامع این است که در پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها یا مراکز رشد آن‌ها دست‌کم ۱۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان استقرار داشته باشند. سایر مراکز اصلی نیز می‌توانند به صورت مشترک و به شرط استقرار ۱۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان درخواست مجوز تاسیس صندوق جامع را به کارگروه ارائه کنند.

در میان ترکیب سهامداران دولتی صندوق پژوهش و فناوری سلمان فارسی، دو دانشگاه امام حسین(ع) و علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) حضور دارند. سهم هر یک از این دو دانشگاه ۲۰ درصد است. مابقی سهام صندوق نیز به بخش‌های دیگر دولتی و خصوصی تعلق دارد.

در کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان علاوه بر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، نمایندگانی از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، جهاد و کشاورزی، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران حضور دارند.

منبع : مهر

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.