"مولدسازی" تاراج اموال نیست/ سمنان ۷۰۰۰ ملک دولتی مازاد دارند

خبرآنی/سمنان نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: مصوبه "مولدسازی" به معنای تاراج منابع و اموال نیست بلکه راهی برای بهره‌برداری از منابع موجود برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

علی‌رضا دیانی بعدظهر ۱۷ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران بااشاره به تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور و استان اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام نیازمند پول هستیم و نمی‌توانیم منتظر تامین منابع از طریق بودجه سالیانه که رقم چندان بزرگی هم نیست؛ باشیم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌ها نمی توان چشم به راه منابع از تهران باشیم افزود: قرار است که با تامین اعتبار از محل مولدسازی پروژه های نیمه تمام ساخته شوند و لذا اینکه این فرآیند را به تاراج اموال تعبیر کنیم، مطلب درستی نیست.

نماینده وزیر در استان سمنان با بیان اینکه در اجرای این مصوبه نهایت دقت را به خرج خواهیم داد ادامه داد: اگرچه هنوز اعضای ستاد استانی مشخص نشده اما به هر حال همکاران ما در اجرای این مصوبه نهایت دقت را به کار خواهند گرفت چرا که جدای از بعد نظارتی و قانونی ،معتقدیم که آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد.

۶ دستگاهی که بیشترین املاک مازاد را در استان دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از آغاز نشست‌ها با دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این مصوبه خبر داد و گفت: در همین ارتباط فعلا با ۶ دستگاه اجرایی استان که بیشترین املاک مازاد را دارند، نشست هایی برگزار و به تقسیم‌بندی ها کار پرداختیم.

دیانی اضافه کرد: در همین ارتباط با آموزش و پرورش استان، منابع طبیعی و آبخیزداری استان، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی استان، میراث فرهنگی استان، تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و...که بیشترین اموال مازاد را در سطح استان دارند نشست های مشترکی برگزار و مقدمات کار آغاز شده است.

ادارات سمنان بیش از ۷۰۰۰ ملک مازاد دارند

وی با بیان اینکه مولدسازی موضوع تازه‌ای نیست افزود: این مصوبه به دنبال فروش و تعین‌تکلیف اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها است افزود: مولدسازی تنها به معنای فروش املاک مازاد نیست در واقع فروش آخرین گزینه ما است.

وی از وجود دبیرخانه مولدسازی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان خبر داد و گفت: در سطح دستگاه های اجرایی استان سمنان بیش از ۷۰۰۰ ملک مازاد شناسایی و ثبت شده است.

نماینده وزیر اقتصاد در استان ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان با بیش از ۱۰۰۰ ملک مازاد، در صدر دستگاه های اجرایی این استان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان پروژه های نیمه تمام متعددی دارد اضافه کرد: تلاش بر این است که به طور مثال با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش استان، مدارس و فضاهای آموزشی نیمه تمام این دستگاه اجرایی را تکمیل و در اختیار آنها قرار دهیم.

اخذ مجوز فروش ۴۰ ملک مازاد استان سمنان

وی از ابلاغ مصوبه مولدسازی به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: البته هنوز ترکیب این ستاد در استان‌ها مشخص نشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از اخذ مجوز فروش  ۳۰ تا۴۰ ملک مازاد استان سمنان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۳ ملک از این ۳۰ تا ۴۰ منلک مازاد را به فرورش رساندیم.

نماینده وزیر اقتصاد در استان با گلایه از برخی دستگاه‌ها تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی و مدیران این دستگاه‌ها چسبندگی زیادی نسبت به این املاک و اموال مازاد دارند و از همین رو تاکنون مانع از تعیین تکلیف املاک و ساماندهی آنها شدند.

وی از این مصوبه کشوری به عنوان یک راهکار مناسب برای تکمیل هزاران پروژه نیمه‌تمام در سطح کشور نام برد و اظهار کرد: با فروش املاک می‌تواند زمینه تکمیل صدها پروژه نیمه‌تمام را فراهم کرد.

جذب ۳۴ سرمایه‌گذار خارجی در استان سمنان

دیانی از جذب ۳۴ سرمایه‌گذار خارجی در استان سمنان خبر داد و گفت: با جذب این سرمایه‌گذاران یک میلیون و ۷۰۰هزار دلار جذب استان شده است.

وی با بیان اینکه زمینه مساعدی برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود دارد ادامه داد: ما در استان از آن دسته از سرمایه گذاران خارجی که دانش فنی و تکنولوژی را به استان منتقل کنند حمایت ویژه‌تری می‌کنیم.

نماینده وزیر اقتصاد در استان با اشاره به ملیت سرمایه گذاران جذب شده در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال ۱۲ سرمایه‌گذار افغانستانی، ۷ سرمایه‌گذار چینی، سه سرمایه‌گذار از ایتالیا که ایرنی مقیم این کشورند، یک سرمایه‌گذار فرانسوی، یک سرمایه‌گذار پاکستانی و...برای پروژه های استان جذب شده است.

وی از روند صعودی سرمایه گذاران چینی خبر داد و گفت: سرمایه گذاران چینی متقاضی سرمایه گذاری در همه استان‌های کشور هستند و ما نیز برای بهره مندی از این ظرفیت برنامه ریزی کردیم.

افزایش سرمایه‌گذاران بخش انرژی‌های پاک

وی با بیان اینکه انتقال دانش فنی می تواند به ثروت آفرینی در استان کمک کند اظهار کرد: اگرچه از هر سرمایه گذاری در استان استقبال می کنیم اما اولویت ما با سرمایه گذاری است که دانش فنی را به استان منتقل کند.

وی از افزایش سرمایه گذاران در بخش انرژی های پاک در استان خبر داد و اضافه کرد: ما در استان هم در حوزه انرژی بادی و هم خورشیدی از ظرفیت بسیار بالایی برخورداریم

وی با اشاره به احصا ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در این استان گفت: این فرصت‌ها بر روی سایت این اداره کل بارگزاری شده و متقاضیان می توانند از این بستر مناسب برای سرمایه گذاری در استان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.