مذاکرات عربستان و آمریکا برای «حمایت از تلاش‌های صلح در یمن»

مذاکراتی میان عربستان و آمریکا برای بررسی «تلاش‌های صلح در یمن و رفع رنج‌های انسانی مردم این کشور» برگزار شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری عربستان "واس"، محمد آل جابر، سفیر عربستان و ناظر بر برنامه‌های سعودی جهت توسعه و بازسازی یمن نشستی در ریاض با تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن برگزار کرد.

واس گزارش داد که دو طرف درخصوص اقدامات عربستان برای حمایت از تلاش‌های صلح و از بین بردن رنج انسانی مردم یمن و حمایت از دولت و اقتصاد این کشور گفتگو کردند.

آنها همچنین بر حمایت دو کشور از تلاش‌های هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن درمورد مذاکرات با طرف‌های مختلف جهت دست یابی به صلح مداوم در یمن تاکید کردند.

در همین راستا، آل جابر و لیندرکینگ راه‌های تقویت همکاری جهت حمایت از تلاش‌های امنیتی به منظور دست یابی به یک راه حل سیاسی در یمن و حمایت از امنیت، ثبات و توسعه این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

شنبه گذشته، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن سفری را به کشورهای حوزه خلیج فارس جهت پیشبرد روند صلح و پایان دادن به جنگ در این کشور آغاز کرد.

لیندرکینگ به عربستان، عمان و امارات می‌رود.

در همین حال، جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن بر عزم شورای همکاری خلیج فارس برای انجام تمامی تلاش ها جهت تقویت امنیت و ثبات در یمن بر اساس قطعنامه های مشروع بین المللی تاکید کرد.

در این دیدار، البدیوی بر حمایت شورای همکاری از تلاش های سازمان ملل و دولت مستعفی یمن و پایبندی به حل سیاسی بحران تاکید کرد.

البدیوی بر اهمیت تمدید آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل و گسترش دستاوردهای آن جهت افزایش بازدهی مثبت بر زندگی یمنی‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.