مولوی: لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری به نفع مرزنشینان تغییر کند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری ضد معیشت مرزنشینان است و باید به نفع مرزنشینان و مرزبانان تغییر کند.

به گزارش خبرآنی، سیدمحمد مولوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه(۱۷بهمن) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوعات علمی و توسعه ای کشور باید به دور از هرگونه شتابزدگی و منطق غیر کارشناسی باشد. متاسفانه ابلاغیه ۱۴ بندی دفتر رئیس جمهور خطاب به وزارت علوم در خصوص ساماندهی دانشگاه ها و آمایش، کار بسیار عجولانه و غیر کارشناسی بود و تعجبم از این است که این ۱۴ بند هم نیاز به کار تحقیقاتی و هم کار پژوهشی دارد اما آن را موکول کردند به اینکه یک ماه گزارش دهند و فرایند اجرایی و سازوکار اجرایی را ابلاغ کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: با عجله در آمایش دانشگاه ها اولین پیامد آن حذف دانشگاه های پیام نور از مناطق مرزی و محروم بود که درخواست داریم وزارت علوم در این رابطه با تعمق بیشتری کار کند.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع مهمی مانند قانون هوای پاک و مقابله با ریزگردها چرا باید در نگاه دولت و لایحه بودجه نادیده گرفته شود؟ موضوع مهمی که تمامی استان ها به جز دو استان مازندران و گیلان را درگیر کرده است که نیازمند تجدید نظر در این رابطه هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری دقیقا ضد معیشت مرزنشینان است و ضایعه است و باید به نفع مرزنشین و مرزبان تغییر کند. اگر می خواهیم اشتغالی ایجاد کنیم باید این لایحه را در استان های بندری که کارشان تجارت و واردات و صادرات است اصلاح شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: خوزستان مصداق بارز دارندگی و شرمندگی است. این استان در درآمد و توسعه کشور نقش دارد، اما بسیاری از موضعات اصلی آن بر زمین مانده است. اگر به فکر موضوع آب خوزستان هستد باید اعتبار گذاشته شود و کارون، اروند و زاینده رود لایروبی شود. چرا حق آلایندگی خوزستان با تاخیر پرداخت می شود؟

مولوی با بیان اینکه چرا آبادان و خرمشهر باید درگیر ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند باشند خطاب به خاندوزی وزیر امور اقتصادی و عبدالملکی دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد گفت: کی می خواهید در مورد منطقه آزاد اروند تصمیم بگیرید؟

وی در رابطه با مشکلات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهار کرد: شرکت پالایش پخش با بی مدیریتی هیات مدیره تا الان سه سرمربی و سه مدیرعامل در یک فصل عوض کرده و این تیم در انتهای جدول قرار دارد که مردم آبادان این بی توجهی را فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم آبادان خطاب به وزیر نفت گفت: از شما دستور گرفتم که اساسنامه و هیات مدیره را به نفع این تیم مردمی تغییر دهید که دستور دادید اما زیرمجموعه به امضای شما اعتنایی نکرد و تیم محبوب شهرم را در قعر جدول جای داد. امیدوارم سریعا در این خصوص تجدید نظر شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.