عرضه تایر در بورس کالا/ قیمت‌گذاری دستوری متوقف شود

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر گفت: مهمترین چالشی که در این زمینه وجود دارد قیمت‌گذاری دستوری است بنابراین درخواست ما این است که قیمت از حالت دستوری خارج یا حداقل در بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرآنی، حمیدرضا عبدالمالکی - رئیس انجمن صنعت لاستیک -  در یک نشست خبری به بررسی چالش های موجود در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: مهم ترین چالشی اصلی در صنعت تایر قیمت‌گذاری دستوری است که از دستوری خارج و به عبارتی مصلحتی شده است.

وی افزود: این نوع قیمت‌گذاری چالش‌هایی را ایجاد کرده و سبب شده حاشیه سود به ۳ ‌و ۴ درصد برسد، بنابراین خواهش ما در این زمینه خروج از قیمت گذاری دستوری است و قیمت گذاری را در اختیار شرکت ها بگذارند یا حداقل اجازه دهند تایر در بورس عرضه شود.

عبدالمالکی ادامه داد: چالش دوم در زمینه صادرات است، این قیمت‌گذاری دستوری سبب شده تایر با قیمت پایین عرضه شود و همچنین سبب شده زمینه برای سو استفاده فراهم و به خارج از کشور قاچاق شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ادامه داد: چالش سومی که ما با آن رو به رو هستیم این است که بانک‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند چون حاشیه سود صنعت کم است و سرمایه در گردش هم خوب نیست.

ادامه دارد

منبع : ایسنا
برچسب ها :

گذاری دستوری متوقف

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.