پیام‌های همدردی و کمک جهانیان برای ترکیه و سوریه

رهبران جهان امروز را با خبر زلزله مرگبار بامداد در ترکیه و سوریه که تلفات جانی و خسارت‌های سنگینی برجای گذاشته آغاز کردند، خبری که سیل پیام‌های تسلیت و همدردی و اعلام حمایت و کمک به مردم ترکیه و سوریه را در پی داشت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از اسپوتنیک، کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دو  پیام تسلیت به رجب طیب اردوغان و بشار اسد، روسای جمهور ترکیه و سوریه ارسال کرده است.

رئیس جمهور روسیه مراتب تسلیت صمیمانه خود را به قربانیان زمین لرزه‌ای که بخش وسیعی از دو کشور را لرزاند ابراز کرده و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

پوتین بر آمادگی روسیه برای ارائه کمک برای غلبه بر اثرات بلای طبیعی که بر دو کشور وارد شده است، تاکید کرد.

در متن تلگراف به رئیس جمهور ترکیه آمده است: «رئیس جمهور محترم ترکیه، عمیق ترین تسلیت ما را برای قربانیان و ویرانی های گسترده ناشی از زلزله قدرتمند در کشورتان بپذیرید. من از شما می خواهم که همدردی صمیمانه و حمایت ما را به خانواده ها و دوستان قربانیان اعلام کنید. و همچنین آرزوی شفای عاجل برای همه مجروحان دارم. ما آمادگی داریم در این زمینه کمک های لازم را انجام دهیم.»

پوتین همچنین پیام تسلیت خود را به رئیس جمهور سوریه ارسال کرد که در آن نوشته شده بود: «آقای رئیس جمهور عزیز، مایلم صمیمانه تسلیت خود را برای عواقب غم انگیز زلزله‌ای که مناطق شمالی سوریه را لرزاند، ابراز کنم. ما در غم و درد آنها با کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند شریک هستیم، برای همه آسیب دیدگان  شفای عاجل امیدواریم و آماده ارائه کمک های لازم برای رفع عواقب این بلای طبیعی هستیم.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توییتر به قربانیان این حادثه تسلیت گفت و به آنها پیشنهاد کمک کرد.

زلنسکی گفت: "ما در این زمان سخت در کنار مردم ترکیه هستیم. آماده ارائه کمک های لازم برای غلبه بر عواقب فاجعه هستیم."

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در توییتر خود از تلفات جانی و مالی ناشی از این زمین لرزه ابراز ناراحتی کرد.

او گفت: «هند در همبستگی با مردم ترکیه می‌ایستد و آماده ارائه تمام کمک‌های ممکن برای مقابله با این فاجعه است».

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در پیام‌های توئیتری به مردم ترکیه و سوریه تسلیت گفت.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ اسرائیل در پیامی توئیتری نوشت: "اسرائیل همیشه آماده است تا به هر طریق ممکن کمک کند. قلب ما در این لحظه دردناک با خانواده‌های داغدار و مردم ترکیه است."

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده به شدت نگران تخریب‌ها در سوریه و ترکیه است. من با مقامات ترکیه در تماس بوده ام تا بگویم که آماده ارائه هرگونه کمک و کمک مورد نیاز هستیم.

سالیوان در توییتر نوشت: ما با هماهنگی با ترکیه به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهیم داد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای با سوریه و ترکیه ابراز همدردی و تسلیت کرده و پیشنهاد کمک  داده است.

در این بیانیه آمده است: «مصر صمیمانه به خانواده قربانیان و مردم برادر سوریه و ترکیه در این ساعت اندوه ابراز همدردی می کند و بر آمادگی خود برای کمک به مقابله با عواقب این فاجعه وحشتناک تاکید می کند.

اتحادیه اروپا برای اعزام تیم‌های امدادی و کمک به ترکیه پس از زلزله آماده می‌شود.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در سخنانی از جامعه جهانی خواست برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله در سوریه حمایت کند.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.