مصر در حال بررسی دعوت از تمامی گروه‌های فلسطینی به قاهره

مسئولان مصر به تلاش‌های خود برای آرام کردن اوضاع در اراضی فلسطین در سایه ادامه تشدید مکرر تنش‌ها توسط اسرائیل به ویژه در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع اعلام کردند، پس از آنکه مصر دعوت‌نامه‌هایی را برای رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فرستاد، در حال حاضر دعوت از گروه‌های مختلف فلسطینی برای سفر به قاهره جهت پرداختن به اوضاع امنیتی متشنج را بررسی می‌کند.

منابع اعلام کردند، هیاتی از جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله، دبیرکل جهاد روز گذشته با عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر دیدار کرد که این دیدار بر تشدید تنش توسط اسرائیل علیه رهبران و کادرهای جهاد در جنین و ادامه بازداشت و کشتار آنها و تشدید تنش‌ها در مناطق دیگری در قدس و کرانه باختری تا نوار غزه متمرکز بود.

منابع عنوان داشتند که النخاله در این دیدار تاکید کرد که جنبش او نمی‌تواند نسبت به ادامه این جنایت‌ها سکوت کند و در مقابل ترورها و اعدام‌های میدانی مداوم در کرانه باختری که تقریباً هر روزه ادامه دارد، بی تفاوت بماند.

وزیر مصری نیز بر لزوم توقف تعدی‌های اسرائیل و تلاش برای حفظ آرامش جهت جلوگیری از ریختن خون فلسطینی‌ها تاکید کرد.

قرار است که هیاتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه دوشنبه شب وارد قاهره شود.

منابع پیش‌بینی کردند که دیداری میان رهبران دو جنبش حماس و جهاد در قاهره برای بررسی همان پرونده‌ها و مسائل دوجانبه برگزار شود.

منابع خاطرنشان کردند که مصر با هماهنگی با چند کشور عربی و بین المللی برای توقف تشدید تنش‌های کنونی در اراضی فلسطین تلاش می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.