معاون استاندار مرکزی: اقتدار غذایی نتیجه توسعه امنیت غذایی است

خبرآنی/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه اقتدار غذایی نتیجه توسعه امنیت غذایی است، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای تامین زنجیره غذایی استفاده کرد تا به اقتدار غذایی که از مولفه های اقتدار ملی است، دست یافت.

حسن میرزاخانی در جریان افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه جهاد کشاورزی ساوه و زرندیه که همزمان با ایام دهه فجر و با حضور مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، در گفت‌وگو با خبرآنی اظهار کرد: تامین مواد غذایی توسط قدرت‌های جهانی به یک سلاح تبدیل شده است تا بتوانند با این سلاح بر کشورهای مختلف تسلط پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی اولویت نخست کشور بوده و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، افزود: اقتدار غذایی نتیجه توسعه امنیت غذایی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای تامین زنجیره غذایی استفاده کرد تا به اقتدار غذایی دست یافت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان ساوه در تامین امنیت غذایی و تکمیل زنجیره غذایی گفت: بهره‌برداری از سردخانه و انبار و نیز صنایع تبدیلی گوناگون در این شهرستان توانسته است زنجیره ارزش غذایی را توسعه داده و تکمیل کند.

معاون استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه شیر یکی از حلقه‌های زنجیره ارزش است که در شرایط کنونی به امنیت غذایی کمک می‌کند، افزود: باید با تولید انواع کالاها و  زنجیره ارزش، کالاهای مختلف را در استان تامین کنیم.

وی بیان کرد: کارگروهی برای شناسایی و حل مشکلات تولید در استان تشکیل شده و پیگیر برطرف شدن مشکلات است.

میرزاخانی افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر افزون بر ۱۱۵ طرح اقتصادی در استان به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این طرح ها برای هفت هزار و ۵۹۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی در خصوص هدفگذاری برای رشد هشت درصدی حوزه اقتصادی استان مرکزی در ابتدای سال جاری گفت: برای تحقق این میزان رشد اقتصادی باید در پایان سال اعلام نظر کرد اما آنچه از مستندات استخراج می شود رشد قابل قبولی در حوزه اقتصادی رقم خورده است و باید همه عوامل نظیر نظام بانکی دست به دست هم دهند تا این هدفگذاری بطور کامل محقق شود.

پالایشگاه شیر کاوه با پشتوانه ۱۸ سال تولید شیر خشک اطفال در دو کارخانه بهداشت کار و نیکسان سلامت بهبود واقع در شهرک صنعتی کاوه با عناوین تجاری تروویتال و بیومیل؛ در حال حاضر بالغ بر ۲۰ درصد سهم تولید شیرخشک اطفال کشور را به عهده دارد.

پیام پویا مدیرعامل این مجموعه نیز با اشاره به افزایش تحریم‌ها و نگرانی‌های ناشی از تامین مواد اولیه شیرخشک اطفال در کشور گفت: این واحد تولیدی جهت قطع وابستگی واردات مواد اولیه تولید شیرخشک اطفال و صرفه جویی ارزی، همت گمارده تا با انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا بتواند با استفاده از متخصصین داخلی و تولیدکنندگان تجهیزات داخلی به این مهم دست یافته و در فاز اول این طرح بتواند با تولید هشت هزار تن مواد اولیه شیر خشک اطفال در سال، بخش بزرگی از نیاز کشور به واردات مواد اولیه شیر خشک اطفال که در حال حاضر مجبور به تامین آن از کشورهای اروپایی هستیم را برطرف کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.