جام‌جهانی کشتی آزاد| شانس بیشتر سوادکوهی برای مصاف با باروز؛ بازگشت کامران قاسم‌پور به ترکیب

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از آنکه تیم‌های ژاپن و منتخب جهان را با نتایج 9-یک و 6-4 از پیش رو برداشت، از ساعت 3:30 صبح فردا (21 آذر) فینال رقابت‌ها را مقابل تیم ملی آمریکا برگزار خواهد کرد.

آمریکایی‌ها هم در مرحله مقدماتی دو تیم مغولستان و گرجستان را شکست دادند و حالا مصافی هیجان‌انگیز بین دو تیم مدعی ایران و آمریکا برگزار خواهد شد.

تیم‌هایی که در مسابقات جهانی 2022 بلگراد نیز در رقابت قهرمانی با هم بودند و درنهایت آمریکا موفق شد کاپ اولی را به خود اختصاص دهد.

رویارویی دوباره رحمان عموزاد و دیاکو میهالیس که فینال وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی 2022 را مقابل هم برگزار کردند و عموزاد با شکست حریف آمریکایی قهرمان جهان شد، قطعا مسابقه زیبایی خواهد بود. ضمن اینکه عموزاد با آمادگی و انگیزه بالایی در مسابقات شرکت کرده اما دیاکومیهالیس در مبارزه با حریف مغولی، مقابل اوچیر تن به شکست داد.

یکی دیگر از کشتی‌های مهم رقابت فینال می‌تواند مبارزه نماینده ایران با جردن باروزی باشد که تا امروز مقابل هیچ کشتی‌گیر ایرانی تن به شکست نداده است.

تیم ایران در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی و محمد نخودی را در اختیار دارد که سوادکوهی در مصاف با ژاپن و نخودی در کشتی با منتخب جهان در ترکیب قرار گرفتند و هر دو هم مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

نخودی در دو فینال مسابقات جهانی 2021 و 2022 که به نقره جهان رضایت داد، مغلوب باروز شده و سوادکوهی هم چند ماه قبل در تورنمنتی بین‌المللی درحالیکه کشتی بسیار خوبی را مقابل حریف آمریکایی به نمایش گذاشت، با اختلافی اندک شکست خورد.

به نظر می‌رسد انتخاب کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد برای مبارزه دوباره با جردن باروز، علی سوادکوهی‌ باشد که از آمادگی خوبی هم برخوردار است.

همچنین برخلاف کشتی با منتخب جهان که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد ترجیح داد امیرحسین فیروزپور نماینده 92 کیلوگرم ایران باشد، در فینال کامران قاسم‌پور بار دیگر به ترکیب بازخواهد گشت و باید دید با توجه به حضور کایل اسنایدر در این مسابقه، پژمان درستکار از کامران قاسم‌پور در 92 کیلوگرم استفاده خواهد کرد و یا 97 کیلوگرم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.