دولت لبنان پس از ۶ ماه تشکیل جلسه داد

دولت موقت لبنان پس از گذشت بیش از شش ماه، برای نخستین بار امروز (دوشنبه) تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرآنی، سایت النشره لبنان اعلام کرد که جلسه کابینه لبنان بالاخره امروز و پس از شش ماه وقفه با حضور ۱۷ نفر از ۲۴ عضو کابینه برگزار شد.

طبق این گزارش، هفت وزیر غایب در این نشست؛ "عبدالله بو حبیب"، "هنری خوری"، "موریس سلیم"، "امین سالم"، "ولید فیاض"، "ولید نصار" و "عصام شرف‌الدین" بودند.

میقاتی پس از برگزاری این نشست در سخنانی اظهار کرد: برخی موارد در دستور کار جلسه تصویب شد و برخی از وزرا موارد دیگر را رد کردند.

وی از همه وزرا خواست در صورت برگزاری جلسه دیگر در آن جلسه شرکت کنند.

میقاتی ادامه داد: درخواست کردم که ساعت سه بعد از ظهر امروز (به وقت محلی) نشستی با وزرایی غایب و وزرای حاضر در جلسه برگزار کنیم تا آینده را بررسی و خط مشی خود را ترسیم کنیم؛ نیتمان خوب است و قصد داریم با یکدیگر همکاری کنیم.

پس از انتخابات پارلمانی لبنان که ماه مه برگزار شد، دولت فعلی به دولت موقت بدل شد و با وجود گذشت بیش از شش ماه، مسوولان هنوز نتوانسته‌اند در مورد ترکیب دولت جدید به توافق برسند.

لبنان در دو سطح سیاسی و اقتصادی در شرایط دشواری قرار دارد؛ در سطح سیاسی علاوه بر اختلافات میان احزاب، پست ریاست جمهوری از اواخر اکتبر که دوره شش ساله ریاست جمهوری میشل عون به پایان رسید، خالی شده است و از سویی دولت موقت اختیارات کامل را برای تصمیم گیری ندارد. در سطح اقتصادی نیز لبنان به دلیل فساد رایج و سوء مدیریت چهارمین سال فروپاشی اقتصادی خود را پشت سر می‌گذارد و طبق اعلام سازمان ملل از هر پنج لبنانی چهار تن فقیر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

لبنان تشکیل

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.