بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین از سایه کنار رفت

آژانس آمار دولتی برزیل اعلام کرد که تولید صنعتی در برزیل در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر ۰.۳ درصد افزایش یافته است و پس از دو کاهش متوالی ماهانه به وضعیت مثبت بازگشته است.

به گزارش خبرآنی، برآورد نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، ثبات را از ماه قبل پیش‌بینی کرده بود. تولید در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۱.۷ درصد رشد کرد که اندکی بالاتر از اجماع بازار با افزایش ۱.۶ درصدی بود.

داده‌های تولید صنعتی در بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین در سال جاری پس از افزایش در اوایل سال ۲۰۲۲ و ثبت چهار رشد متوالی بی‌ثبات بوده است اما این بخش اخیرا با کاهش رشد مواجه شده است. آندره ماسدو، مدیر تحقیقات آژانس آمار دولتی در گزارشی تاکید کرد که در پنج ماه گذشته سه افت و تعداد بیشتری از فعالیت‌های صنعتی در قلمرو منفی بوده است.

او افزود که تولید صنعتی برزیل با کاهش زیان‌هایی که در گذشته دیده شده است فاصله زیادی دارد، زیرا آژانس آمار دولتی اشاره کرد که هنوز ۲.۱ درصد پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری (فوریه ۲۰۲۰) و ۱۸.۴ درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد خود (مه۲۰۱۱ ) است.

ویلیام جکسون، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور کپیتال اکونومیکس، رشد بهتر از حد انتظار در اکتبر، تنها تا حدودی کاهش تولید در چند ماه گذشته را معکوس کرد و بررسی ها نشان می‌دهد که این بخش در ماه نوامبر بسیار بدتر شده است و نشان می‌دهد که رشد در سه ماهه آینده متوقف خواهد شد. وسایل نقلیه موتوری، ماشین‌آلات و تجهیزات و نوشیدنی‌ها بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

آندرس ابادیا، اقتصاددان ارشد آمریکای لاتین گفت: به طور کلی، بخش صنعت به عنوان یک شروع مناسبی برای سه ماهه چهارم پس از عملکرد ضعیف در سه ماهه سوم داشت اما چشم‌انداز کوتاه‌مدت این بخش به طور کلی در خطر است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.