معیار حمایت از شرکتهای خلاق و دانش بنیان آسیب دیده / سقف پرداخت

مهرداد خلیلی، در گفتگو با خبرنگار خبرآنی گفت: شرکتهایی که کسب و کار اینترنتی و پلتفرمی مانند آموزش های مجازی، خرید و فروش های آنلاین و... داشتند طبیعتا در یکی دوماه اخیر دچار آسیب شدند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی براساس رسالتی که دارد برای این شرکتهای دانش بنیان و خلاق تسهیلاتی در نظر گرفته است که با دستورالعمل خاصی این تسهیلات حمایتی را با نرخ های مناسبی در اختیار شرکتها قرار می دهد.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این تسهیلات شامل حال شرکتهای دانش بنیان و همچنین خلاق می شود، گفت: بر اساس معیار و ملاک میزان آسیب های وارد شده طی یکی دوماه اخیر از این شرکتها حمایت و تسهیلات ارائه می شود.

وی درباره کسب و کارهای آسیب دیده در شرکت‌های دانش بنیان گفت: معیار بررسی آسیب دانش بنیان ها که کسب و کار اینترنتی و پلتفرم داشتند این است که اگر تعداد کاربر آنها در مهرماه نسبت به مردادماه ۲۰درصدکاهش داشته باشد می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

وی افزود: همچنین افت حجم ترافیک معیار آسیب دیدگی برای دریافت این تسهیلات خواهد بود.

خلیلی درباره شرکتهای خلاق خاطر نشان کرد: آسیب های وارد شده به شرکتهای خلاق با هماهنگی دبیرخانه این شرکتها در معاونت علمی مورد بررسی قرار میگیرد تا بر این اساس مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حداکثر تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت‌های خلاق ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان توسط بانکها و شرکتهای خلاق از طریق صندوقهای پژوهش و فناوری انجام می گیرد.

وی گفت: سود تسهیلات برای شرکتهای دانش بنیان ۱۲ درصد و برای شرکتهای خلاق ۹درصد است.

خلیلی گفت: همچنین در نظر داریم پرداخت ها یک مرحله ای و از دو طریق انجام گیرد. شرکتهای دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکتهای خلاق از طریق صندوق های پژوهش و فناوری این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: موارد بانکی تنفس و بازپرداخت ۱۲ ماهه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و شرکتهای خلاق ۳ماه تنفس دارند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.