تعیین تکلیف زمین‌های تصرفی دولتی در لرستان

خبرآنی/لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان جزییات صدور سند بناهای ساخته شده در اراضی دولتی را اعلام کرد.

وحید کرم‌الهی، امروز سیزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمین‌های دولتی و اراضی تصرفی ساخته شده توسط مردم در سال‌های گذشته، موظف شده این زمین‌ها را به متصرفان و بهره‌برداران واگذار کند.

وی با بیان اینکه افرادی که طی سال‌های گذشته در سکونتگاه‌های غیررسمی، اراضی حاشیه، برخی مناطق داخل شهر، اراضی دولتی را قولنامه‌ای خرید و فروش و احداث کرده‌اند، افزود: این واحدها توسط افراد مختلف به عنوان مسکونی یا تجاری ساخته شده اما فاقد سند رسمی هستند.

کرم‌الهی گفت: آیین نامه این اقدام ابلاغ و با ورود به مرحله عملیاتی، قراردادی با شرکت عمران مسکن سازان واقع در خیابان شریعتی خرم‌آباد منعقد شده تا از مراجعه و ازدحام متقاضیان به اداره‌کل راه و شهرسازی جلوگیری و درخواست‌های مردمی با سرعت و تمرکز بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مراجعان سایر مناطق استان باید به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها مراجعه کنند، افزود: بر این اساس، قیمت زمین برای افرادی که قبل از سال ۱۳۹۴ در اراضی دولتی ساخت و ساز مسکونی داشته‌اند بر اساس نرخ منطقه‌ای محاسبه می‌شود.

کرم‌الهی گفت: همچنین نرخ خرید زمین برای افرادی که از اول فرودین ۱۳۹۴ به بعد نسبت به ساخت واحد مسکونی در زمین‌های دولتی اقدام کرده‌اند، با قیمت کارشناسی، محاسبه و پس از آن سند مالکیت صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: ملاک تشخیص زمان ساخت هم عکس‌های هوایی سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری و سازمان فضایی نیروهای مسلح خواهد بود و توسط کارشناسان رسمی داگستری مشخص می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه قیمت گذاری برای اراضی با ساخت و سازت جاری، ارتباطی به زمان و سال احداث ندارد و به قیمت کارشناسی محاسبه می‌شود، افزود: افرادی که هم اکنون زمین دولتی بدون ساخت و ساز در اختیار دارند مشمول این قانون نمی‌شوند چرا که ملک در اختیار دولت و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع است.

کرم‌الهی افزود: سهمیه یا هدفگذاری مشخصی تاکنون برای استان‌ها تعیین نشده است، اما مردم می‌توانند در مرحله کنونی نسبت به معرفی واحد خود اقدام کنند تا جمع بندی نهایی انجام شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.