عزم جزم سئول، واشنگتن و توکیو برای محدود کردن برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا و متحدانش از تمامی ابزارهای ممکن برای محدود کردن کره شمالی از پیشبرد بیشتر برنامه‌های تسلیحاتی‌اش استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه مقامات و شرکت‌های کره شمالی به خاطر حمایت از برنامه‌های غیرقانونی توسعه تسلیحاتی این کشور اعمال کردند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد: این اقدام همزمان و هماهنگ شده نشان دهنده افزایش قدرت روابط سه‌جانبه میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی است.

آمریکا سه تن از اعضای ارشد حزب حاکم کارگران کره شمالی را روز پنجشنبه تحریم کرد. در همین حال سئول تحریم‌هایی را علیه هشت فرد و هفت شرکت کره شمالی اعمال کرد در حالی که توکیو نیز تحریم‌هایی را علیه سه نهاد و یک فرد کره شمالی اعمال کرد.

واتسون گفت: تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی با موفقیت توسعه برنامه‌های غیرقانونی تسلیحاتی این کشور را کاهش داده است اما پیونگ‌یانگ در حال حاضر به راه‌های ناامیدکننده‌ای برای کسب درآمد همچون سرقت ارزهای مجازی و سایر دزدی‌های سایبری روی آورده است.   

وی افزود: همزمان با اینکه کره شمالی تاکتیک‌های خود را در مقابل فشار بین‌المللی تنظیم می‌کند، ما به استفاده از تمامی ابزارهای موجود برای محدود کردن هر چه بیشتر توسعه این برنامه‌های تسلیحاتی بی‌ثبات کننده ادامه خواهیم داد.

کره شمالی در سال جاری میلادی ۶۳ موشک بالستیک شلیک کرده است؛ رکورد سالانه‌ای که بسیار فراتر از رکورد قبلی پرتاب ۲۵ موشک در یک سال بوده است.

واتسون تصریح کرد: ما به هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکایمان برای رسیدگی به تهدیدات به وجود آمده از سوی کره شمالی و پیشبرد هدف مشترکمان برای تکمیل خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره ادامه خواهیم داد.

این سخنگو بار دیگر بر تعهد آمریکا به مشارکت با کره شمالی تاکید کرد.     

وی گفت: همان طور که قبلا هم گفته‌ایم، در برای هیچ نوع دیپلماسی بسته نیست اما پیونگ‌یانگ باید اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌اش را متوقف کند و به صورت دیپلماتیک مشارکت داشته باشد.

‌واتسون افزود: تصمیم کره شمالی برای نادیده گرفتن پیشنهادات ما برای گفت‌وگو نه به نفع خودش است و نه به نفع مردم کره شمالی که همچنان از نتیجه تصمیمات این دولت رنج می‌برند.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.