تاکید عمران خان به دولت برای گفت‌وگو به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام

نخست وزیر سابق پاکستان به دولت تاکید کرد تا برای تصمیم گیری به منظور برگزاری انتخاباتی زودهنگام گفت‌وگو صورت گیرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، عمران خان ۷۰ ساله و نخست وزیر سابق پاکستان در پی برکناری از انتخابات پارلمانی به دولت اسلام آباد تاکید کرده تا برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت‌وگویی صورت گیرد تا بن بستی که باعث بی ثباتی سیاسی در کشور شده، پایان یابد.

شهباز شریف، نخست وزیری کنونی پاکستان اما این درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرده و می‌گوید، انتخابات سال آتی میلادی و همانطور که برنامه ریزی شده، انجام می‌گیرد.

عمران خان همچنین تهدید کرده که پارلمان‌های دو ایالت را که توسط حزبش و شرکای ائتلافی‌اش اداره می‌شود، منحل می‌کند.

وی در جریان سخنرانی برای اعضای حزبش گفت: یا با ما وارد گفت‌وگو می‌شوید تا انتخابات برگزار شود یا ما پارلمان‌های ایالتی را منحل می‌کنیم.

پیشنهاد گفت‌وگو یک گام رو به عقب برای عمران خان است که پیشتر از حضور بر سر میز مذاکره و گفت‌وگو با دولت ائتلافی شامل احزاب سابق اپوزیسیون طرفه رفته بود.

نخست وزیر سابق پاکستان پس از پیروزی در انتخابات ۲۰۱۸ قدرت را به دست گرفت به طوریکه مخالفانش گفتند او از طریق تقلب انتخاباتی مهندسی شده توسط ارتش قدرتمند این کشور در راس قرار گرفته اما این اتهام از سوی عمران خان و ارتش رد شده است.

انحلال این دو پارلمان ایالتی می‌تواند به بحران قانون اساسی در این کشور جنوب آسیا دامن بزند که در حال حاضر هم با بی ثباتی اقتصادی و سیاسی روبروست.

دولت اسلام آباد گفته که اگر عمران خان تصمیم بگیرد دو پارلمان را منحل کند، در هر دو ایالت انتخابات برگزار خواهد کرد.

وزیر کشور پاکستان در واکنش به اظهارات عمران خان گفت، دولت شاید وارد گفت‌وگو با عمران خان شود و البته آماده برگزاری انتخابات در دو ایالت در صورت انحلال پارلمان‌های این دو منطقه است.

نخست وزیر سابق پاکستان از نوامبر ۲۰۲۲ که هدف سوءقصد قرار گرفت و زخمی شد، اعتراضات یک ماهه را متوقف کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.