کره‌جنوبی با موفقیت سامانه موشک ضد بالستیک آزمایش کرد

مقامات نظامی کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، سئول یک آزمایش رهگیری موشکی موفقیت‌آمیز از سامانه دفاع موشکی در حال ساخت خود موسوم به سیستم ال-اس‌ای‌ام (L-SAM) انجام داد؛ سیستمی که یکی از بخش‌های کلیدی سپر دفاع موشکی لایه‌ای کره‌جنوبی موسوم به "دفاع موشکی و هوایی کره" (KAMD) است که برای مقابله با تهدیدات کره‌شمالی طراحی شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هدف سامانه موشکی سطح به هوای دور برد یا "ال-اس‌ای‌ام" ساقط کردن موشک‌های بالستیک در ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری مشابه سامانه‌های دفاع موشکی تاد آمریکاست.

آژانس دولتی توسعه دفاعی کره‌جنوبی قصد دارد ساخت این سامانه را تا سال ۲۰۲۴ میلادی برای تولید انبوه که در سال ۲۰۲۶ میلادی آغاز می‌شود، تکمیل کند و آن را در سال ۲۰۲۷ میلادی مستقر کند.

این مقامات نظامی گفتند، آزمایش اخیر سامانه موشکی ال-اس‌ای‌ام که توسط این آژانس به دنبال آزمایش موفقیت‌آمیز پرواز در اوایل فوریه سال جاری میلادی انجام شد، این بار توانست موشک‌های هدف را با موفقیت ساقط کند.   

این آزمایش در حالی انجام شد که دولت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی تهدیدات موشکی و اتمی خود را به ویژه با شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ به طرف دریای شرقی افزایش داده است.

در همین حال، آژانس دولتی تسلیحات کره‌جنوبی برنامه‌ای را برای ساخت سیستم پارازیت ضد پهپادی خود اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.