ابر موشک ناسا برای انجام مأموریت آرتمیس ۱ چهارشنبه پرتاب می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اسپیس، ناسا تصمیم دارد ماموریت آرتمیس یک را روز چهارشنبه (۱۶ نوامبر) انجام دهد، اما باید پیش از آن برخی موارد را کنترل کند.

آرتمیس یک ماموریتی است که طی آن ابر موشک اس ال اس کپسول بی سرنشین اوریون را به مدار ماه می برد. قرار است در بازه ۲ ساعته از که ۶:۰۴ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ آغاز می شود،‌ کپسول و موشک از مقر فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شوند.

مایک سارافین مدیر عملیات آرتمیس در مقر ناسا واقع در واشنگتن می گوید: احساس خوبی درباره عملیات پرتاب در ۱۶ نوامبر دارم. تیم پروژه مشغول فعالیت است و ما باید کارهایی را انجام دهیم.

یکی از این کارها نصب نوار درزگیری باریکی به نام RTV است که دور کپسول اوریون وجود دارد. به گفته سارافین این نوار به برطرف کردن یک فرورفتگی کوچک در کپسول کمک می کند که ممکن است به طور ناخواسته به جریان یافتن و گرم شدن هوا طی پرواز منجر شود.

تندباد نیکول پس از گذر از مقر فضایی ناسا در ساحل ایالت فلوریدا به شل شدن بخش هایی از نوار درزگیری در کپسول اوریون منجر شده بود.

بنابراین احتمال دارد نوار پاره شده درزگیری طی پرتاب رها شود و به زباله هایی خطرناک برای موشک اس ال اس تبدیل شود. این تیم هنوز مشغول بررسی طبیعت و شدت این ریسک است.

RTV را نمی توان روی پد پرتاب اصلاح کرد زیرا کپسول اوریون در قسمت بالای موشک قرار گرفته است. اگر تیم پرتاب تصمیم بگیرد درزگیری باید مجددا انجام شود، احتمالا باید کپسول را به ساختمان VAB منتقل کرد.

اگر کپسول و موشک روز چهارشنبه پرتاب شوند، ماموریت آرتمیس یک حدود ۲۶ روز طول می کشد. زیرا با توجه به تعیین تاریخ های مختلف، به دلیل دینامیک های مداری مدت زمان ماموریت متفاوت خواهد بود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.