رکوردداران بیشترین تعداد بازی در جام‌های جهانی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، فوتبالیست‌های زیادی این شانس را داشته‌اند که یک یا دو بار در جام جهانی به عنوان مهمترین رویداد فوتبالی جهان شرکت کنند اما آمار نفراتی که توانسته‌اند سه بار یا بیشتر حضور در این رویداد را تجربه کنند چندان زیاد نیست. در این جامعه آماری محدود البته افرادی هستند که نه یک بار، نه دو بار و نه حتی سه بار، بلکه 5 بار در جام جهانی شرکت کرده‌اند.

در میان تمام کشورهای جهان تنها کشوری که در تمام 21 دوره جام جهانی حضور داشته، برزیل است اما این آلمان است که بازیکنانش رکورد بیشترین تعداد حضور و بازی در جام جهانی را دارند. لوتار ماتئوس اسطوره ژرمن‌ها با 25 بازی در 5 دوره جام جهانی رکورددار تعداد بازی در این رویداد است. پس از او هموطنش میروسلاو کلوزه با 24 بازی در جایگاه دوم قرار دارد، ضمن اینکه او با 16 گلی که زده آقای گل تاریخ جام جهانی نیز محسوب می‌شود.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر ,

در رده سوم رکوردداران بیشترین تعداد بازی در جام جهانی پائولو مالدینی اسطوره تیم ملی ایتالیا قرار دارد که کشورش هم در رده سوم کشورهای رکورددار حضور در این تورنمنت است. مدافع سابق میلان 23 بار با پیراهن تیم ملی ایتالیا در جام‌های جهانی حضور پیدا کرد.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر ,

یک رده پایین‌تر در جایگاه چهارم دیه‌گو مارادونا اسطوره فقید تیم ملی آرژانتین است که سال 1986 - همان سالی که گل معروف دست خدا را زد - با آلبی‌سلسته قهرمان شد. مارادونا 21 بار با پیراهن آرژانتین در جام جهانی بازی کرد. این در حالیست که اسطوره معاصر فوتبال آرژانتین لیونل مسی در جایگاه چهاردهم رکوردداران بیشترین بازی در جام جهانی است. مارادونا از حیث تعداد بازی در جام جهانی با دو بازیکن دیگر برابر است.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر ,

از دیگر بازیکنان لیست رکوردداران حضور در جا جهانی می‌توان به آنتونیو کارباخال و رافائل مارکس اشاره کرد که به جز لوتار ماتئوس تنها بازیکنانی هستند که در 5 جام جهانی حضور داشته‌اند.

رده‌بندی 10 نفر برتر فهرست رکوردداران بازی در جام جهانی به شرح زیر است:

1- لوتار ماتئوس (آلمان) 25 بازی
2- میروسلاو کلوزه (آلمان) 24 بازی
3- پائولو مالدینی (ایتالیا) 23 بازی
4- دیه‌گو مارادونا (آرژانتینی) 21 بازی
5- اووه زیلر (آلمان) 21 بازی
6- ولادیسلاو زمودا (لهستان) 21 بازی
7- کافو (برزیل) 20 بازی
8- فیلیپ لام (آلمان) 20 بازی
9- خاویر ماسچرانو (آرژانتین) 20 بازی
10- باستین شواین‌اشتایگر (آلمان) 20 بازی

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.