استفاده از فناوری نانو در میوه تنظیم بازار شب عید

به گزارش خبرنگار خبرآنی دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی امروز در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه از نمایشگاه‌های فعال کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه دانش روز به نمایش می‌گذارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ساداتی نژاد گفت: در وزارت جهادکشاورزی با محوریت تات کارگروه نانو ایجاد شده که با هدف استفاده از محصولات در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در تات کارهای بنیادی نانویی با نگاه به کشاورزی انجام می‌گیرد، گفت: ولی در تلاش هستیم محصولاتی که تولید شده یا تحقیقاتی که در حوزه نانو به انجام رسیده در کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دستگاه نانو حباب نیز معرفی شد که اکنون این دستگاه در حوزه کشاورزی دامپروری مورد استفاده قرار گرفته است؛ به دلیل کاربرد فناوری نانو در این محصول افزایش عملکرد داشتیم.

وی با اشاره به بهره مندی از فناوری نانو در بحث میوه تنظیم بازار شب عید تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که شده میوه تنظیم بازار را با فناوری نانو در حوزه پوشش و ماندگاری به بازار عرضه می‌کنیم.

وزیر جهادکشاورزی تأکید کرد: چون مردم طیف زمانی دید و بازدید در عید نوروز دارند امیدواریم اولین نمونه آن را در تنظیم بازار امسال مورد استفاده قرار دهیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه از ایده‌های همه شرکتهای دانش بنیان استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: اگر محصولاتی در حوزه کشاورزی در شرکتهای دانش بنیان وجود داشته باشد در بحث کشاورزی از رسالت ماست که مورد حمایت حوزه تات قرار بگیرد تا از این ظرفیت بهره ببریم.

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.