دعوت آمریکا و انگلیس برای گفت‌وگوی فراگیر در عراق

آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای خواستار گفت‌وگوی سازنده و فراگیر در عراق شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سومریه نیوز،  آمریکا و انگلیس در بیانیه مشترکی اعلام کردند، همزمان با نزدیک شدن سومین سالگرد اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ عراق و پس از نزدیک به یک سال از گذشت انتخابات زودهنگام و عدم تشکیل دولت، همبستگی خود را با ملت عراق و حمایت از تلاش‌های آنها برای انجام اصلاحات دموکراتیک اعلام می‌داریم.
در این بیانیه آمده است: ما نگران این هستیم که پس از چندین ماه مذاکرات داخلی، عراق هنوز دولتی ندارد که بتواند به آشفتگی اقتصادی و حکومتی رسیدگی کند که به نوبه خود باعث شعله‌ور شدن اعتراضات اکتبر و در نهایت برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
در این بیانیه همچنین ذکر شده است: نمی‌توان با خشونت مسیر اصلاحات را هموار کرد و نمی‌توان اجازه داد اقدامات خشونت آمیزی که در ۲۹ و ۳۰ اوت شاهد بودیم تکرار شود. تنها روش قانونی برای تحقق اصلاحات و تشکیل دولتی که پاسخگوی نیازهای مردم باشد، گفت‌وگوی سازنده و فراگیر است.

آمریکا و انگلیس همه طرف‌ها را به ورود به فرایند مسالمت‌آمیز و قانونی و فراگیر با هدف تشکیل دولتی تام الاختیار فراخواندند که قادر باشد خدمات را بهبود داده و اشتغال‌زایی  و وحدت ملی را تقویت کند.

در این بیانیه آمده است: نحوه خروج از بن‌بست سیاسی به عهده عراقی‌ها است. اما ما به عنوان دوست، همه طرف‌های عراقی را به احترام به نهادهای دولتی، اجازه به آنها برای فعالیت مسالمت‌آمیز و اصلاح نظام به شکلی که در مقابل ملت عراق به طور کامل مسئول باشد، فرا می‌خوانیم.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.