آغاز سال تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی/ مردمی‌سازی آموزش و پرورش دستور کار دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ علیرضا کریمیان در مراسم جشن غنچه‌ها (حضور دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در مدارس) که در دبستان غیردولتی صاحب‌الزمان منطقه 11 شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم مردمی‌سازی را سرلوحه کار خود دارد و برای این موضوع باید مردمی و مردم‌دار باشیم.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به این مدرسه با حرکت قشنگ خود یعنی در آغوش گرفتن یک نوآموز و نواختن زنگ، درسی را برای مردمی بودن به ما داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند مدارس و مراکزی را در استان‌های به عنوان خواهرخوانده دارند، یک دبستان در روستای دهکلان کردستان و 5 مدرسه در منطقه 11 به عنوان خواهرخوانده مورد حمایت آموزشی این مدرسه قرار دارد و این یک الگو برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.

همچنین مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه تربیت کودکان کمتر از هفت سال بار جدید بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: سرمایه ما به عنوان پدر و مادر فرزندان و برای حاکمیت مردم است و بهترین سرمایه‌گذاری آموزش کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: پربار کردن دوره کودکی لزوما به معنای کلاس زبان، رباتیک و... نیست بلکه کودک باید کودکی کند و او را آلوده خواسته‌های غیرمتناسب با کودکی نکنیم.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: تربیت کودک برای جمهوری اسلامی مهم است و سازمانی ویژه این کار ایجاد شده است و چرخش‌هایی را مدنظر داریم، چرخش از نگاه صرفا مراقبتی به کودک و باید فرصت‌های تربیتی فراهم کنیم. چرخش از تمرکز بر آموزش رسمی و باید کتاب، بازی و اسباب بازی را هم مدنظر قرار دهیم همچنین کودکستان حامی خانواده در تربیت کودک شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در روز ملی کودک (16 مهر) فراخوان نقاشی کودکان با عنوان خانواده من را اعلام می کنیم تا کودک بگوید دوست دارد خانواده به چه صورت باشد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.