انتقاد از عدم راه‌اندازی مسیرهای خط اتوبوس و مینی‌بوس مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، زهرا شمس‌احسان صبح امروز در جریان نود و دومین جلسه شورا شهر تهران، در تذکری درباره عدم تشکیل ستاد بازگشایی مدارس با حضور معاونت‌های شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید هستیم هماهنگی‌های لازم در راستای استفاده حداکثری از حمل‌و‌نقل عمومی و نیمه عمومی و کاهش تولید سفر خودروهای شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: متاسفانه گزارش‌های متعددی از بلاتکلیفی والدین در ثبت‌نام سرویس مدارس در اثر عدم هماهنگی بین سازمانی در زمان‌بندی اعلام شده صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در اجرای مصوباتی نظیر آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان مدارس تصویب نامه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران شامل مصوبه بهبود وضعیت حمل‌و‌نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا و مصوبه برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان به اعضای شورای اسلامی شهر تهران منتقل شده است، گفت: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران باید مطابق مفاد مصوبات مذکور، نسبت به تشکیل ستاد بازگشایی مدارس با حضور معاونت‌های مربوطه شهرداری تهران و کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های متصدی ایمنی و ترافیک اقدام شود.

شمس‌احسان ادامه داد: سازمان حمل و نقل ضمن برگزاری جلسات منظم با نظارت بر جریان ترافیک شهر و انجام هرگونه اقدام ضروری و میدانی، تصمیمات اجرایی و عملیاتی لازم را اتخاذ کند تا سال تحصیلی جدید با آرامش بیشتری آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: باید گزارشی از علل عدم اجرایی شدن راه‌اندازی مسیرهای خط اتوبوس و مینی‌بوس مدرسه (مطابق ماده یازدهم مصوبه برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان) که به کاهش تقاضای سفرهای فعلی کمک شایان توجهی می‌کند به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

به گزارش خبرآنی، علیرضا نادعلی سخنگو شورای اسلامی شهر تهران در جریان جلسه شورای شهر تهران طی تذکری ضمن تشکر از دستگاه‌های اجرایی که در اجرای مراسم راهپیمایی اربعین نقش داشتند، اظهار کرد: در برگزاری آیین راهپیمایی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی به خوبی عمل کردند و اگر کمکی صورت نمی‌گرفت عملا هدایت زائران امکان‌پذیر نبود؛ لذا بنده به عنوان یکی از ناظران شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران؛ نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی که برگزاری آیین راهپیمایی اربعین را تسهیل کردند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: همچنین دو نفر از همکاران ما که در مراسم اربعین امسال مشغول خدمت‌رسانی به زائران بودند را متاسفانه از دست دادیم؛ برادرانم محمد مهدی صبوری و همچنین حمزه حمداللهی که از همکارانم در شهرداری تهران بودند که در خدمت‌رسانی به زائران مراسم آیین راهپیمایی اربعین نقش داشتند به رحمت خدا رفتند که متاسفانه این موضوع در رسانه کمتر دیده شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اتفاقات اخیر شهر تهران گفت: همچنین در چند روز اخیر برای یکی از دختران این سرزمین اتفاق ناگواری رخ داد و باعث ناراحتی و اندوه برای بسیاری از مردم عزیز کشورمان شد؛ از سوی دیگر برخی از دشمنان نظام منتظر چنین اتفاقاتی بودند تا به آیین و دین و حکومت سلامی تعرض کنند.

نادعلی افزود: اتفاقات اخیر در تهران نشان می‌دهد که از کجا خط می‌گیرد و مشخص است؛ اما دشمنان اسلام بدانند حجاب حکم خداست و حکم امام خمینی(ره) است و ما ملت امام حسین(ع) هستیم و وحدت ملی وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر کسی اشتباهی کرده باشد مسئولان پیگیری خواهند کرد و برخی از حرف‌های وحدت‌شکن پرهیز کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.