پلتفرمی برای ارتقای روحیه بیماران مبتلا به سرطان

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های خلاق، پلتفرمی را برای ارائه خدمات متنوع به بیماران مبتلا به سرطان راه‌اندازی کردند.

به گزارش خبرآنی، شیوا قاسمی، هم‌بنیان‌گذار یکی از محققان این شرکت خلاق، با اشاره به ارائه خدمات هوشمند برای کمک به بیماران سرطانی، گفت: بیماران سرطانی به غیر از درمان اصلی، نیازهای دیگری نیز دارند که پزشکان و جراحان به دلیل مشغله کاری شاید نتوانند اجابت کنند. به همین دلیل به فکر تاسیس این شرکت افتادیم.

وی ادامه داد: ما در این شرکت پلتفرم هوشمند خدمات مکمل درمان و پیشگیری از سرطان را راه‌اندازی کردیم و در آن تلاش می‌کنیم تا با شناسایی نیازها و کمبودهای بیماران سرطانی، برای این نیازها پاسخ‌های فناورانه و خلاق، فراهم کنیم؛ از این رو در این شرکت گروهی از مشاورین حرفه‌ای در حوزه‌های ورزش و تغذیه گرد هم آورده‌ایم تا به همراه بیمار به صورت خاص با توجه به نوع درمان وی، مشاوره ارائه دهند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، قاسمی خاطر نشان کرد: این بیماران همواره در مورد مسائلی مانند درمان و نحوه تغذیه خود پرسش‌هایی دارند که باید پاسخ داده شود و ما در قالب این پلتفرم خدمات روانشناختی را در کنار سایر خدمات ارائه می‌دهیم. تا پیش از همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، نشست‌های حضوری گروه درمانی و حتی تفریحی نیز برگزار می‌شد که در حال حاضر به صورت آنلاین ادامه دارد. هدف کلی از این فعالیت‌ها، افزایش و ارتقای کیفیت زندگی بیمار و خانواده او است تا بتواند عوارض بیماری را خود مدیریت کند.

این فعال حوزه صنایع خلاق، با اشاره به اهمیت حضور فعال و مبتنی بر روش‌های علمی در کنار بیمار مبتلا به سرطان، یادآور شد: فرایند شیمی درمانی و یا دیگر درمان‌ها، روندهای خاصی هستند که بر روی زندگی بیمار تاثیر می‌گذارند، این خیلی مهم است که بتوان امید به زندگی را همواره در بیمار حفظ کرد و به او کمک کرد تا جریان عادی زندگی را ادامه دهد. کمک‌های مکمل می‌تواند ضمن حفظ روحیه بیمار و کمک به وضعیت جسمی وی، شرایط بسیار بهینه‌تری برای اثرگذاری درمان اصلی فراهم کند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.