معاریو مدعی شد: مقاومت فلسطین با سلاح‌های ساخت روسیه مجهز شده‌اند

به دنبال تیرگی روابط میان روسیه و دولت رژیم صهیونیستی در پرونده "آژانس یهود"، دولت تل‌آویو این بار بهانه تازه‌ای را ساخته و مدعی است که مسکو گروه‌های مقاومت فلسطین را به سلاح مجهز می‌کند.

به گزارش خبرآنی، عربی۲۱ به نقل از محافل نزدیک به اسحاق هرتزوک، رئیس رژیم صهیونیستی نوشت که روابط میان مسکو و دولت رژیم صهیونیستی همچنان تیره است و در مسیر تیره‌تر شدن قرار دارد و علی‌رغم گفت‌وگوی تلفنی هرتزوک و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره پرونده بستن دفتر آژانس یهود در روسیه، اما این گفت‌وگو چندان دوستانه نبوده است.

در همین راستا، "آنا بارسکی"، خبرنگار روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع روسی مطلع فاش کرد: هرتزوگ در تماس اخیرش با رئیس جمهور روسیه، به پوتین درباره محموله‌های ادعایی سلاح‌هایی گفت که مدعی است روسیه به گروه‌های فلسطینی تحویل داده است.

عربی۲۱ در این باره گزارش داد که محافل نزدیک به کرملین صحت چنین اتفاقی را تکذیب کرده و گفته‌اند که این موضوع در گفت وگوی میان پوتین و هرتزوک به هیچ وجه مطرح نشده است.

این خبرنگار صهیونیست همچنین گفت: پوتین به هرتزوک گفت که ممکن است سلاح‌های مذکور از طریق اوکراین به گروه‌های فلسطینی منتقل شده باشد نه از طریق روسیه.

بارسکی در ادامه افزود، اما طرف اسرائیلی مدعی است که داده‌های اطلاعاتی درباره منبع و مسیر طی شده برای تحویل سلاح‌های مذکور به گروه‌های فلسطینی در اختیار دارد و هرتزوک از پوتین خواسته است که اقداماتی را جهت جلوگیری از این انتقال اتخاذ کند.

ولادیمیر پوتین و اسحاق هرتزوگ سه شنبه گذشته به صورتی تلفنی بحث و گفت‌وگو کردند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، روابط مسکو و تل‌آویو پرتنش شده است. آژانس یهود به پناهجویان اوکراینی کمک کرده تا در پی حمله روسیه، در سرزمین‌های اشغالی ساکن شوند.

در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی، وزارت دادگستری روسیه دادخواست انحلال "آژانس یهود" را ارائه کرد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.