تاکید مجدد گوترش بر حمایت از کره‌شمالی "عاری سلاح اتمی"

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر تعهد تزلزل‌ناپذیر به "یک کره شمالی کاملا عاری از سلاح اتمی" تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارنظر از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در شرایطی مطرح شده که شورای امنیت دودسته فضای بیشتری را برای کره شمالی به منظور گسترش برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک فراهم می‌کند.

گوترش در جریان دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول گفت که بار دیگر بر تعهدات واضح سازمان ملل از یک کره شمالی و شبه جزیره کره عاری از سلاح اتمی تاکید می‌کند.

وی ضمن اینکه از حضور کره جنوبی در تلاش‌های بین‌المللی صلحبانی و مبارزه با تغییرات اقلیمی قدردانی کرد، به یون سوک یول گفت: یک هدف نهادینه برای برقراری صلح، امنیت و ثبات در تمامی منطقه وجود دارد.

گوترش همچنین در دیدار با پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت، "جامعه بین‌الملل تحت امر سازمان ملل بایستی ارائه‌دهنده یک پیام متحد و مستحکم به کره شمالی باشد مبنی بر اینکه بلندپروازی‌های اتمی این کشور تحمل نمی‌شوند."

وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین خواستار کمک سازمان ملل برای یافتن راه حلی موثر در مساله اتمی کره شمالی شد و گوترش نیز حمایت خود را از تلاش‌های سئول برای برقراری ثبات و صلح در شبه جزیره کره ابراز کرد.

پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی بیش از ۳۰ موشک بالستیک به صورت آزمایشی شلیک کرده که شامل نخستین شلیک موشک بالستیک بین قاره‌ای از ۲۰۱۷ می‌شود.

دیدار گوترش با مقام‌های کره جنوبی یک روز پس از آن انجام شد که پیونگ یانگ مدعی پیروزی مناقشه برانگیز در مقابل کرونا شده و کره جنوبی را بابت شیوع این بیماری ویروسی مقصر دانسته و وعده "تلافی مرگبار" را نیز داده است. پیونگ‌یانگ تاکید دارد که عفونت‌های اولیه این بیماری ویروسی ناشی از خبرنامه‌ها و سایر وسایلی است که کره جنوبی از طریق مرز با بالون به سمت کره شمالی روانه می‌کند اما سئول این ادعاها را "غیرعلمی و مضحک" خوانده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.