وضعیت بازار روغن خوب است / کاهش قیمت برنج محلی

خبرآنی/خوزستان دبیر اجرایی اتاق اصناف خوزستان گفت: در خصوص روغن، وضعیت بازار خوب است و به وفور در بازار وجود دارد.

ابولقاسم کوره چینی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۱۸ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بازار روغن خوب است و به وفور در بازار وجود دارد به گونه‌ای که این محصول در کارخانه‌جات ۶ تا ۱۰ درصد با تخفیف عرضه می‌شود.

به گزارش خبرآنی، وی در خصوص قیمت روغن در بازار افزود: در روزهای گذشته روغن ۹۰۰ گرمی غنچه توسط شرکت‌های پخش ۶۱ هزار تومان عرضه می‌شد و مغازه‌دار نیز آن را به قیمت ۶۳ هزار تومان به فروش می‌رساند اما طبق مشاهدات اخیر در حال حاضر روغن با قیمت ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد که ایراداتی در زمینه قیمت‌گذاری وجود داشته است. یعنی زمانی که روغن قیمت‌گذاری شده، حاشیه سودی که کارخانجات در نظر گرفتند، بالا بوده است.

کوره چینی با بیان اینکه به لحاظ نقدینگی در واحدهای صنفی ما مشکل وجود دارد، گفت: در خصوص برنج محلی کاهش قیمت وجود داشته است. به صورتی که هر کیسه ۱۰ کیلویی برنج با قیمت ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می‌شد اما در حال حاضر این قیمت به ۵۸۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت برنج محلی، احتکار ۵ تا ۶ هزار تن شلتوک بوده است که از هر تن شلتوک، ۶۵ درصد آن به برنج قابل مصرف تبدیل می‌شود اما قیمت برنج خارجی مقداری افزایش پیدا کرده است.

کوره چینی ادامه داد: اگر وزارت جهاد کشاورزی و مجموع واردکنندگان برنج به این نتیجه نرسند که ممنوعیت واردات برنج باید برداشته شود و اگر این برنج از گمرک ترخیص نشود، قطعا از مردادماه با افزایش قیمت برنج وارداتی رو به رو خواهیم شد.

امید جهاد نژادیان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث واردات برنج حدود ۱۵۰ هزار تن واردات داریم که مناقصات آن برگزار شد و تا پایان تیرماه در بندر امام تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۰ تا ۳۰ هزار تن برنج تایلندی در استان اظهار کرد: در انبارهای اهواز حدود ۲۵۰۰ تن برنج وجود دارد اما در انبارهای بندرامام هیچ برنجی وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

وضعیت بازار

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.