تلاش‌ها در پارلمان عراق برای جلوگیری از امضای هر توافقی با عربستان در جریان کنفرانس ریاض

نماینده فراکسیون "الصادقون" در پارلمان عراق فاش کرد، بیش از ۵۰ نماینده با امضا طوماری درخواست کردند به نخست وزیر این کشور در سفر به ریاض اجازه امضای توافقنامه‌ها و قراردادهایی داده نشود.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد البلداوی، نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۵۰ نماینده در پارلمان عراق از گروه‌های سیاسی مختلف با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس پارلمان، از او خواستند به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور دستور دهد در سفر خود به ریاض و حضور در کنفرانس آتی ریاض، هیچگونه قرارداد و یا توافقنامه‌ای را امضا نکند.

البلداوی اظهار کرد: امضاکنندگان این نامه تاکید کردند که نخست وزیر موقت هیچگونه اختیار و یا مشروعیتی برای امضای قراردادها و توافقنامه‌ها در طول دوره کابینه موقت ندارد، همچنین آنها از رئیس پارلمان خواستند طبق قانون اساسی و حکم شماره ۱۲۱ سال ۲۰۲۲ دادگاه عالی فدرال، با صدور حکمی این مساله را تضمین کند.

الکاظمی که ریاست دولت موقت عراق را برعهده دارد، کمی قبل‌تر دعوت‌نامه رسمی از طرف عربستان برای حضور در کنفرانس ریاض دریافت کرد.

برخی گروه‌ها و احزاب مخالفت خود را با هر گونه اقدام الکاظمی و یا اتخاذ هرگونه موضعگیری سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی در نشست‌های خود با مسؤولان در ریاض به بهانه اتمام دوره نخست‌وزیری‌اش اعلام کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.