لاوروف: ناتو و اتحادیه اروپا دنبال ایجاد ائتلاف علیه روسیه هستند

لاوروف در یک نشست خبری پس از گفت‌وگو با همتای خود از جمهوری آذربایجان گفت، اتحادیه اروپا و ناتو در حال تشکیل یک ائتلاف علیه روسیه هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری تاس، با اینکه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به اظهارنظر درباره احتمال تشکیل این ائتلاف پرداخت اما در صحبت‌هایش اثری از خطر در اعطای وضعیت کاندیداتوری مولداوی و اوکراین در اتحادیه اروپا دیده نشد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: وقتی جنگ دوم جهانی آغاز شد، هیتلر یکسری از کشورهای خاص اروپایی را تحت عنوان جنگ علیه شوروی بسیج کرد. امروز هم ناتو و اتحادیه اروپا دارند به همان روش کار می‌کنند و در حال ایجاد یک ائتلاف مدرن برای نبرد و جنگ علیه روسیه هستند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: اتحادیه اروپا یک بلوک سیاسی شبیه به ناتو نیست. توسعه روابطسش با هر کشوری باعث بروز تهدید یا خطر علیه ما نمی‌شود.

وی با اشاره به این مساله که مسکو فکر نمی‌کند که اتحادیه اروپا رویکردش را در قبال روسیه تغییر می‌دهد یا سیاست‌های روس هراسی خود را متوقف می‌کند، افزود: اتحادیه اروپا کاملا واضح گفته که به دنبال پیاده سازی توافق‌های موجود اقتصادی، بشری و امنیت داخلی بین روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا نیست.

این دیپلمات ارشد روس در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما رویکرد متوازن و مسئولانه رئیس جمهوری آذربایجان را در قبال تحولات اخیر و همچنین درک شرایطی موجود مورد ستایش قرار می‌دهیم.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که مسئول حل مساله قره باغ بود با ابتکارعمل آمریکا و فرانسه فعالیت‌هایش را تعلیق کرده و حالا بیانیه‌های سه جانبه مقام‌های ارشد روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بنیاد و اصل تلاش‌ها برای عادی سازی وضعیت است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.