صالحی: کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» اعتراف رژیم صهیونیستی درباره روابط با پهلوی است

به گزارش گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سیدعباس صالحی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در مراسم رونمایی از کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» که در کتابخانه ملی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: نوع روایت از مبانی فکری انقلاب در این کتاب چهره‌ای از مبانی شهادت و واقعه عاشورا ارائه می‌کند که روایتی توأم با خشونت از این سوگواری ارائه داده و در این زمینه به دنبال فضاسازی علیه مفهوم شهادت و عاشورا است تا مبانی فکری انقلاب را زیر سوال ببرد.

وی افزود: هم‌چنین درباره این ادعا که امام راحل(ره) به مجاهدین خلق (منافقین) وعده سهیم شدن در قدرت را داده باید اشاره کرد که خود آنان (منافقین) چنین ادعایی ندارند که در دیداری که در نجف با امام راحل داشته‌اند چنین وعده‌ای گرفته‌اند، شما چطور چنین ادعایی می‌کنید؟ روابط اقتصادی رژیم شاه با اسراییل از جمله عللی بود که آنان از تغییر رژیم پهلوی عصبانی شدند. آنان روابط اقتصادی گسترده‌ای با رژیم پهلوی داشته‌اند و بعد اساسی آن در امر قراردادهای تسلیحاتی بوده است که بازاری برای اسرائیل محسوب می‌شد.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بیان کرد: در این کتاب رونین برگمن تلاش کرده تا با تصویرسازی ادعا کند که اگر رژیم پهلوی باقی می‌ماند چنین می‌شد و چنان می‌شد؛ ایده اصلی این تصویرسازی نیز مبتنی بر همان قراردادهای تسلیحاتی است و اینکه چه مواردی قرار بوده طی آن قرارداد به رژیم پهلوی تحویل داده شود.

صالحی با بیان اینکه این کتاب اعترافاتی درباره رویکرد اسراییل نسبت به رژیم پهلوی داراست، خاطر نشان کرد: در این کتاب می‌توان دید که روابط اسرائیل با رژیم پهلوی در سه بعد تعریف می‌شد که اولین آن همین روابط تجاری تسلیحاتی و دومین بخش آن ایجاد یک کمربند اتحاد برای اسرائیل در منطقه بوده است که شامل رژیم پهلوی هم می‌شد و علیه کشورهای عربی بود که با این رژیم در آن زمان مخالف بودند. بعد سوم این رابطه به ارتباط اطلاعاتی این کشور با آمریکا در منطقه و با همکاری رژیم پهلوی بوده که هر سه مورد نشان‌دهنده موقعیت‌هایی است که وجود رژیم پهلوی به نفع اسراییل ایجاد می‌کرده است.

وی گفت: آنچه در این کتاب ارائه شده هم ترجمه اصل کتاب و هم نقد مفصلی بر آن است که کمک می‌کند تا در یک شیوه تناظری ادعاها و روایات مغشوش و ناروای نویسنده کتاب اصلی به‌خوبی پاسخ دهد که می‌تواند به‌عنوان یک شیوه‌ی تازه برای نقد در امر انتشار کتاب در نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.