جزئیات جمع‌آوری معتادان متجاهر اعلام شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی ؛ محمدامین توکلی‌زاده در جریان هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با عملکرد قرارگاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ابتدای کار مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت، بحث راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی بود و در قالب این قرارگاه حل آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تعداد معتادان متجاهر در یک بازه زمانی از 10 هزار نفر به بیش از 20 هزار نفر رسیده بود. علاوه بر اینکه با بحران‌هایی از جمله زباله‌گردی کودکان کار و ... روبه‌رو بودیم و با این وجود ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت قرار گرفت و استانداری تهران مسئولیت‌هایی را در این زمینه مشخص کرد و شهردار تهران مسئولیت قرارگاه اجتماعی را برعهده گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در زمان آقای قالیباف در حوزه اجتماعی ایجاد شده است، گفت: تعداد این زیرساخت‌ها کم نیست اما با این وجود اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است تا در این مسیر اقدامات لازم صورت بگیرد.

توکلی‌زاده با اشاره به برگزاری 23 جلسه قرارگاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: این جلسات هر صبح یکشنبه در ساعت 6:30 دقیقه با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود که حضور شهردار و این میزان وقت‌گذاری بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به تصویب 292 مصوبه در قرارگاه اجتماعی افزود: کارگروه‌های تخصصی به دنبال تشکیل قرارگاه شکل گرفته است و مسائل به فراخور وظایف دستگاه‌ها بین آنها توزیع می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در دوره مدیریت آقای قالیباف در شهرداری تهران اقداماتی برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر انجام گرفت، اما موضوع معتادان با بیماری‌ها و عفونت‌های شدید از جمله مواردی بود که پرونده آنها باز بود و مراکز ماده 16 این افراد را نمی پذیرفتند علاوه بر اینکه معتادان با سن پایین نیز در این مراکز پذیرفته نمی‌شدند و به همین جهت مرکز زخم باز شهرداری تهران فعال شد و سعی شد افرادی که ارتباطی با مراکز ماده 16 نداشتند جابجا و به این مرکز اختصاصی منتقل شوند.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه مرکز خاوران برای نگهداری معتادان متجاهر بالای 65 سال راه‌اندازی شده است، گفت: پذیرش افراد بالای 65 سال از مسائلی بود که با ان روبرو بودیم و این افراد میهمان دائمی گرمخانه ها بودند و نیاز بود مرکز ویژه‌ای برای آنها راه‌اندازی شود و در نهایت مرکز خاوران به مرکز خاورشهر دو تبدیل و این افراد را پذیرفت.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز طراوت در منطقه 13 برای پذیرش بانوان آسیب‌دیده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خدمات خوبی به این افراد ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به عضویت استانداری تهران، فرمانداری تهران، قوه قضاییه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها، کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت، سپاه، وزارت رفاه، فرمانده انتظامی و سایر دستگاه‌ها در قرارگاه اجتماعی گفت: مناطق شوش، هرندی، دره فرحزاد، خلازیر و کوه سنگی از مناطق بحرانی به شمار می‌رفتند و به همین دلیل تصمیم‌گیری منطقه‌ای برای این موارد انجام شد.

توکلی‌زاده در پایان از تعطیلی مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات خبر داد و گفت: پلاک‌های قرمز نیز با همکاری قوه قضاییه شهرداری مناطق و کلانتری‌ها شناسایی و پلمب شدند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.