جزئیات تخریب باقی‌مانده متروپل توسط قرارگاه خاتم‌/ساخت پالایشگاه جدید با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، سردار سرتیپ پاسدار سیدحسین هوش السادات، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار اقدامات زیرساختگی و سازندگی در کشور، در راستای وظایف خود در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، مباحث مربوط به محرومیت‌زدایی را نیز دنبال می‌کند.

وی افزود: در این راستا، دستورالعملی داریم که در شعاع 70 کیلومتری پروژه‌ها، اقداماتی در راستای عمرانی و آبادانی توسط قرارگاه انجام شود، که این قبیل اقدامات شامل بخش‌های مختلفی است؛ از جمله بحث ساخت مدرسه و راه‌های روستایی و همچنین دیگر پروژه‌های عمرانی مربوط به روستاها را در شعاع 70 کیلومتری در دستور کار داریم.

* توزیع 31 هزار بسته معیشتی در مناطق محروم کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه "در مباحثی مثل تهیه جهیزیه و کمک‌های معیشتی نیز اقدامات متعددی صورت گرفته"، گفت: در همین راستا، امروز 31 هزار بسته معیشتی را در مناطق محروم کشور توزیع خواهیم کرد که هر کدام به ارزش حدود یک میلیون تومان است.

سردار هوش السادات با اشاره به حضور پررنگ و موثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مواقعی که حوادث غیرمترقبه‌ای رخ داده، گفت: در حادثه غم‌بار متروپل آبادان،  قرارگاه بلافاصله بعد از رخ‌دادن حادثه، در محل حضور پیدا کرد و بخش‌های مهندسی قرارگاه کار را برعهده گرفت.

وی افزود: درحال حاضر که بحث آواربرداری تقریبا تمام شده، مسئولیت تخریب مابقی ساختمان متروپل، به‌گونه‌ای که موارد ایمنی کاملا برای ساختمان‌های مجاور رعایت شود را قرارگاه برعهده گرفته است که ان‌شاالله این‌کار هم با موفقیت انجام خواهد شد.

* برنامه افزایش 12 میلیون لیتری تولید روزانه بنزین کشور توسط قرارگاه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص فعالیت‌های قرارگاه برای افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور گفت: در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس توسط قرارگاه درحال ساخت است که با ساخت این پتروپالایشگاه، علاوه بر دیگر محصولات باارزش، 12 میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور افزوده خواهد شد که در تلاش هستیم ظرف مدت کوتاهی، این پروژه را به‌بهره برداری برسانیم.

* اعزام تیمی از بهترین اساتید مهندسی سازه و انفجار به متروپل در روز اول بروز حادثه

همچنین عباس معظمی، معاون ایمنی، اقدامات تأمینی، بحران و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای بروز بحران ریزش آوار برج متروپل، در قرارگاه تیمی را متشکل از 10 نفر از بهترین اساتید مهندسین سازه و متخصصین انفجارات تشکیل دادیم و به منطقه اعزام شدیم.

وی افزود: با هماهنگی کامل با وزارت کشور و سایر ارگان‌های حاضر، کار را شروع کردیم؛ بحث اولیه انفجار درجای ساختمان متروپل بود که با توجه به شرایط و موقعیت ساختمان و احتمال ریزش و بروز خطرات جانبی، این گزینه منتفی شد و ما برنامه‌های دیگری را در پیش گرفتیم.

معظمی با بیان اینکه "با استعانت از هلدینگ‌های تخصصی مهندسی مشاور، راه‌ و شهرسازی، نیرو و دریایی، بیش از 30 دستگاه و ماشین‌آلات تخصصی را به محل حادثه متروپل اعزام کردیم"، گفت: حدود 100 نفر از بهترین متخصصین از سوی قرارگاه از روز اول به محل حادثه اعزام شدند و به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند.

وی ادامه داد: قولی که به مردم داغدیده آبادان داده بودیم که تا آخرین نفر بایستیم و پیکرها را پیدا کنیم، این‌کار انجام شد و به لطف الهی دیروز آخرین پیکر هم کشف و تحویل داده شد.

* تخریب باقی‌مانده متروپل بسیار خطرناک و پرریسک است

معاون ایمنی، اقدامات تأمینی، بحران و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: در مرحله اول بحث کشف اجساد بود، برنامه بعدی ما بحث تخریب ایمن باقی مانده سازه است که بسیار خطرناک و پرریسک است.

وی افزود: برنامه قرارگاه در این زمینه یک برنامه 3 ماهه است که این ساختمان کاملا تخریب و آواربرداری شود و آن منطقه از برج دوقلوی متروپل پاکسازی شود.

معظمی با بیان اینکه "روش های مختلفی از جمله روش تخریب از بالا به پایین و برش لیزری در حال بررسی است"، گفت: درحال بررسی روش‌های نوین جهانی هستیم و اگر تجهیزاتی را نیاز داشته باشیم وارد می کنیم تا به‌گونه‌ای عمل کنیم که در کمترین زمان ممکن با بالاترین ایمنی، این‌کار انجام شود.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.