حماس به ازسرگیری روابط با دمشق امیدوار است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه روابط با ترکیه پایدار بوده و این جنبش به توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های خود با ترکیه پایبند است، ابراز امیدواری کرد که تغییراتی به وجود بیاید که اجازه از سرگیری روابط با دمشق را بدهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به تنش بزرگی که در روابط این جنبش و ترکیه ایجاد شده، تاکید کرد که روابط این جنبش با ترکیه پایدار است و حماس به توافقنامه‌ها و تفاهمنامه‌های خود با آنکارا پایبند است.

این عضو حماس اظهار کرد: تنش گسترده‌ای بر روابط حماس با ترکیه حاکم است و این تنش برگرفته از دو منبع است، اولی سیاست ترکیه درباره بهبود روابط با تمامی گروه‌ها در منطقه چه مصر، چه عربستان، امارات و یا اسرائیل است و منبع دوم تنش از طرف اسرائیل است زیرا هر روز در رسانه‌ها دروغ می‌گوید.

ابومرزوق گفت: روابط حماس با ترکیه پایدار است، ما با آنها تفاهمنامه‌هایی امضا کردیم و کاملاً به آنچه توافق کردیم، پایبندیم.

او درباره روابط حماس با سوریه و امکان توسعه روابط تا سطح آشتی با دمشق نیز گفت: نسبت به این مساله امیدواریم، این مسئله پیچیده است اما امیدواریم که تغییرات بسیاری به وجود بیاید که به ما اجازه دهد روابط خود با دمشق را از سر بگیریم.

ابومرزوق ادامه داد: پایه و اساس چنین مسائلی روابط ما با فلسطینی‌های مقیم سوریه است و سایر روابط در دستور کار است و امیدواریم در آینده تغییرات مثبتی ایجاد شوند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.