یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجد الاقصی

پیش از آغاز راهپیمایی تحریک آمیز "پرچم" یهودیان تندروی یهودی از جمله یک خاخام افراطی و یک عضو تندرو کنست تحت نظارت نیروهای رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، گروهی از شهرک‌نشینان صبح امروز (یکشنبه) تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش آوردند که در میان آنها یهودا گلیک، خاخام تندرو یهودی و ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست نیز وجود داشتند.

بن غفیر پیشتر در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرده بود، او قصد دارد در یورش‌ها به مسجد الاقصی مشارکت کند و او این تصمیم را پس از آن گرفت که نیروهای امنیتی اسرائیل با مشارکت وی در این یورش‌ها موافقت کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، یعقوب شبتای، بازرس کل پلیس رژیم اشغالگر در حال پیگیری یورش‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی به محوطه‌های دیوار "البراق" از یک مرکز پلیس اسرائیلی است.

نیروهای اسرائیلی پیشتر موانعی را در ورودی‌های بخش قدیمی شهر قدس ایجاد کردند و مانع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی شدند و به جوانانی که تلاش داشتند وارد آن شوند، یورش بردند.

در همین راستا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پلیس اسرائیل  دستور داد که به بن غفیر اجازه مشارکت در راهپیمایی پرچم داده نشود.

از سوی دیگر، شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی قبل از آغاز راهپیمایی پرچم در "باب العمود" در قدس مستقر شدند.

پلیس اسرائیل قفل مناره دروازه "المغاربه" را شکست.

نیروهای اسرائیلی همچنین به عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی یورش بردند و شیخ رائد دعنا را بازداشت کردند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.