جوهر زیستی جایگزین استخوان در بدن می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جوهر زیستی استخوانی، به‌عنوان محصول استراتژیک حوزه مهندسی بافت، جایگزینی نوین برای استخوان است که شامل دسته‌بندی‌های مختلفی چون سرامیکی، پلیمری و ترکیبی می‌شود.

ازجمله امتیازهای آن، امکان طراحی و ساخت برای نقاط مختلف بدن است که همین پارامتر، انحصار را از روی عضو خاص برداشته و پوشش خدمات خود را بر روی تقریبا تمامی استخوان‌های بدن گسترش می‌دهد.

همچنین به‌واسطه مهندسی موثر در جنس ترکیبات خود، از زیست‌سازگاری بالایی برخوردار است و خواص مکانیکی آن، به استخوان شبیه است.

ازجمله قابلیت‌های بسیارمهم این جوهرها، برخورداری از عنصر هدایت رشد استخوان است که سبب عدم‌توقف فرآیندهای حرفه‌ای این زیست‌بوم بوده و عنصری سازگار با بدن و اسکلت‌بندی آن است.

به گفته مجید حاجی‌حسینعلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده جوهرهای زیستی استخوانی، به علت تعدد، هم‌اکنون مراحل مختلفی را طی می‌کنند که برخی در مرحله بافت انسانی و برخی نیز در مرحله بافت حیوانی به سر می‌برند.

وی گفت: این جوهرها با برخورداری از فناوری‌های نانو و زیست‌فناوری و با دریافت تسهیلات مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، زمینه‌های تولید و توسعه خود را به انجام رسانده‌اند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.