طرح جدید چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای حل بن بست سیاسی

در سایه بن بست سیاسی در عراق و عدم رسیدن به راهکارهایی که بحران تشکیل دولت جدید را حل کند، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق آماده اعلام طرحی جدید و متفاوت با طرح‌های قبلی است.

به گزارش خبرآنی، عباس الزاملی، رئیس فراکسیون الفتح در پارلمان عراق به روزنامه الصباح عراق گفت: نشست‌های میان گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در راستای فشار بر ائتلاف سه جانبه (ائتلاف الصدر، حزب دموکراتیک کردستان و ائتلاف حاکمیت) برای خروج از بن بست سیاسی است. چارچوب هماهنگی شیعیان عراق آماده ایجاد طرح جدیدی برای نزدیک کردن دیدگاه‌هاست که با طرح قبلی تفاوت دارد.

وی گفت: تحولات سیاسی و بحران بن بست سیاسی و نیاز به تصویب بودجه و قوانین دیگر دارای ابعاد مالی است که ایجاب می‌کند دولت جدید هرچه سریع تر تشکیل شود. تأخیر در تشکیل آن به نفع عراق و روند سیاسی نیست. تمام فراکسیون‌های سیاسی بعد از انتخابات زمان کافی برای ائتلاف‌ها و بررسی و مشورت داشتند برای همین باید در انجام ائتلاف‌ها و تشکیل دولت سریع‌تر عمل کنیم. طرح جدید شامل اتحاد چارچوب هماهنگی شیعیان و جریان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است که جریان صدر سهم بزرگتر را در آن داشته باشد چراکه فراکسیون پیروز در انتخابات است.

یک نماینده عراقی به العربی الجدید گفت: جریان صدر و ائتلاف نجات وطن درباره روش واحدی برای تشکیل دولت جدید که دولت اکثریت ملی باشد اتفاق نظر دارند. طرح‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با این اصل مغایرت دارد و این به این معناست که با شکست مواجه خواهد شد.

این نماینده گفت: گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق باید طرح جدیدی را ارائه کنند که با رویکرد دولت اکثریت همخوانی داشته باشد. هرگونه طرحی غیر از این با دیدگاه ما برای آینده روند سیاسی در عراق هماهنگ نیست.

از زمان اعلام نتایج رسمی انتخابات در عراق در ۳۰ نوامبر تاکنون بحران سیاسی ادامه دارد و نه رئیس جمهور و نه نخست وزیر هیچ کدام انتخاب نشده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.