معلمان برای فرهنگ‌سازی و تشویق به جوانی جمعیت تلاش کنند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید ویژه بر موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در منویات و رهنمودهای چند سال اخیر بارها بر امر جوانی جمعیت و تقویت بنیان خانواده به آحاد جامعه و مسئولین توصیه‌های فراوان کرده‌اند، لذا برای جلوگیری از بحران پیری کشور باید اقدامات شایسته و بایسته‌ای انجام داد تا اکنون که کشور در موقعیت جوانی است در آینده نیز دچار بحران پیری نشود.

وی افزود: جامعه فرهنگیان به واسطه جایگاه مرجعیتی که در جامعه دارند باید فرهنگ‌سازی و تعریف مشوق‌های مربوط به جوانی جمعیت را وظیفه تبیینی خود دانسته و اهتمام کافی را در این زمینه داشته باشند. 

قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شامل 73 ماده و 81 تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که به‌مدت 7 سال اجرای آزمایشی خواهد شد.

در این قانون برای وزارت آموزش و پرورش وظایفی بدین شرح تعیین شده است؛

طبق ماده 33؛‌ وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات در چارچوب مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدامات زیر را انجام دهد:

الف. تربیت و آموزش مهارت‌های مربوط به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، رشد شخصیت فردی و اجتماعی، مهارت‌های فردی، ترویج فرهنگ ارزشمندی ازدواج، خانواده و فرزندآوری و مسئولیت‌پذیری برای تشکیل و تعالی خانواده با لحاظ اصول یادگیری مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه آموزشی، پژوهشی و تربیتی در قالب تمام بسته‌های یادگیری به‌ویژه کتب درسی، جشنواره‌ها و اردوهای فرهنگی و تربیتی، محتوای چندرسانه‌ای به‌صورت تعاملی و برخط در بستر فضای مجازی در تمام مقاطع تحصیلی.

ب. گنجاندن محتوای آموزشی و پرورشی در راستای بندهای سیاست‌های کلی جمعیّت و سیاست‌های کلی خانواده در کتاب‌های درسی ظرف دو سال بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون.

پ. آموزش و مهارت‌های تربیتی دوران بلوغ و ازدواج از طریق آموزش مستمر به اولیا و کارکنان آموزشی متناسب با سطح دانش‌آموزان و بر اساس سبک زندگی اسلامی ایرانی به‌صورت حضوری.

ت. تربیت نیروی انسانی توانمند، متعهد و متأهل برای درس مدیریت خانواده و سبک زندگی.

طبق ماده 34؛ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم مکلف به ایجاد، گسترش و تقویت رشته‌های تحصیلی در همه دانشگاه‌های کشور متناسب با جایگاه و نقش خانواده و زن بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی از قبیل مدیریت خانه و خانواده هستند.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.