روسیه از سازمان بهداشت جهانی خواست آزمایشگاه‌های آمریکا در نیجریه را بررسی کند

رئیس نیروی حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و تشعشعات روسیه گفت، مسکو از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهد تا درباره فعالیت‌های آزمایشگاه‌های نیجریه با بودجه آمریکا در ابوجا، زاریا و لاگوش تحقیقاتی صورت دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری تاس، «ایگور کریلوف» رئیس نیروی حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و تشعشعات روسیه ادامه داد: با توجه به پیشینه متعدد آمریکا در نقض دستاوردهای امنیت بیولوژیکی و فقدان توجه به بیومواد بیماری‌زا، ما از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم تا فعالیت‌های آزمایشگاه‌های مورد حمایت مالی‌ آمریکا در نیجریه را مورد بررسی قرار داده و جامعه جهانی را از نتایج آن باخبر سازد.

وی گزارش سازمان بهداشت جهانی را یادآور شد که مشخص شده بیماری واگیردار آبله میمون از نیجریه شیوع پیدا کرده و نشان می‌دهد آمریکا زیرساخت‌های بیولوژیکی خود را در این کشور مستقر کرده است.

این مقام روس همچنین تاکید کرد: بر اساس اطلاعات در دسترس، دست‌کم چهار آزمایشگاه بیولوژیک تحت کنترل آمریکا در نیجریه فعالیت دارند. بر اساس اسلایدهای وزارت دفاع روسیه، دو لابراتوار بیولوژیکی تحت کنترل آمریکا در ابوجا، یکی در شهر زاریا و دیگری در شهر لاگوس فعال هستند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.