فراخوان شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار دوچرخه‌های اشتراکی/ تدوین دستورالعمل استفاده از اسکوترهای برقی

یعقوب آزاده‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، درباره توسعه حمل و نقل پاک در تهران، اظهار کرد: در سال جاری توسعه حمل و نقل پاک در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در این راستا تا هفته آینده فراخوان جذب سرمایه گذار از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک برای توسعه دوچرخه‌های اشتراکی منتشر می‌شود.

وی افزود: بر این اساس هر شرکت یا سرمایه‌گذار علاقمند به ورود در عرصه دوچرخه‌های اشتراکی، مورد حمایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار می‌گیرد و از این شرکت‌ها برای شهروندان سفر خریداری می‌کند؛ این امر دو حُسن دارد، نخست اینکه شهروندان هزینه کمتری برای عضویت می‌پردازند و دوم اینکه برای سرمایه‌گذار این اطمینان حاصل می‌شود که هزینه خدماتی که ارائه می‌دهد در قالب خرید خدمت از سوی شهرداری تهران جبران و تضمین می‌شود.

به گفته سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فراخوانی که قرار است منتشر شود، عام است و هر شرکت می‌تواند با تأمین حداقل 300 دوچرخه هوشمندِ قفل‌دار، وارد عرصه فعالیت در سطح شهر شود ضمن اینکه شرایط بسیار تسهیل شده است و سختگیرانه نیست.

وی در ادامه گفت: توسعه راه‌های پیاده محور و نگهداشت آنها نیز در دستور کارمان قرار دارد؛ نگهداشت از این حیث که محدوده این پیاده‌راه‌ها بر روی وسایل نقلیه موتوری برای توقف یا تردد، باز نشود.

آزاده‌دل تصریح کرد: برای اسکوتورهای اشتراکی نیز در حال تدوین دستورالعمل و صدور پروانه فعالیت با مشارکت مشاور و پلیس راهور هستیم تا به دستورالعملی برسیم که اگر سرمایه‌گذاران یا شرکت‌ها برای ارائه خدمات این مد حمل و نقلی ورود کردند، موضوعات ایمنی و پروتکل‌های موردنظر حوزه حمل و نقل و پلیس وجود داشته باشد و بتوانیم با کمترین مشکل ارائه خدمات داشته باشیم.

سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری درباره موتورسیکلت‌های برقی نیز اظهار کرد: پرداختن به این موضوع نیز در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک است و در این راستا واگذاری موتورهای برقی به پیک‌های موتوری یا مراکز دیگر و همچنین تبدیل موتورهای کاربراتوری و انژکتوری به موتورهای برقی در دستور کار سازمان پایانه‌ها و شرکت کنترل کیفیت هوا قرار دارد.

وی افزود: دوره پایلوت استفاده از موتورسیکلت برقی اشتراکی نیزبا حضور یک استارتاپ در اراضی عباس‌آباد در دستور کار است که امیدواریم دوره موفقی باشد و بتوانیم آن را توسعه دهیم. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران دیگری هم در حال رصد طرح پایلوتی که در حال اجراست هستند از سوی دیگر سازمان حمل و نقل و ترافیک هم در این زمینه در حال تدوین دستورالعلملی با مشارکت مشاور و پلیس راهور تهران است که نتایج نهایی به اطلاع سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.