ضرورت سرمایه گذاری دستگاه های اجرایی روی طرح های فناورانه

به گزارش خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، مهدی قلعه نوی در نخستین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی گفت: استفاده از ظرفیت وزارتخانه ها و سازمانهای اجرایی در خارج کشور به عنوان خانه های نوآوری و فناوری برای صادرات محصولات دانش بنیان و همکاریهای فناورانه یکی از اقداماتی است که معاونت علمی و فناوری طی چند سال اخیر انجام داده است.

وی افزود: خانه هایی که به عنوان مرکزی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان شناخته شده اند و در کشورهایی چون چین، سوریه، روسیه، ترکیه و کنیا راه اندازی شده اند و در سال جاری در چند کشور دیگر نیز ایجاد خواهند شد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: کمک به حل مشکلات اجرایی شرکت های دانش بنیان در سالی که به نام آنها نامگذاری شده است و همراهی همه دستگاههای اجرایی در برنامه های داخلی و بین‌المللی معاونت علمی و فناوری از دیگر راهکارهایی است که می تواند به توسعه بازار و کسب و کار این شرکت ها کمک کند.

قلعه نوی در این نشست همچنین بر آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رفع نیازهای فناورانه دستگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

وی استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه های خارجی در حوزه های فناورانه را نیز حیاتی دانست و گفت: اگر همه نهادهای ذیربط در این حوزه کمک کنند می توانیم همکاری های خوبی با دیگر کشورها برای جذب سرمایه آنها داشته باشیم.

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.