لهستان نیروهای گارد مرزی‌اش با بلاروس را دو برابر کرد

وزیر دفاع لهستان، امروز (سه شنبه) گفت با افزایش مهاجرت، اقدامات امنیتی لهستان تشدید شده و در حال حاضر شش هزار سرباز لهستانی از مرزهای این کشور با بلاروس محافظت می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از رویترز، اعزام نیروهای جدید نشان‌دهنده افزایش چشمگیر حضور نظامی در مرزها است، زیرا تا اوایل همین هفته، وزیر دفاع لهستان، تعداد سربازان را بیش از سه هزار نفر اعلام کرده بود.

او در توئیتی نوشت: تقریباً شش هزار سرباز از لشکرهای ۱۶، ۱۸ و ۱۲ در مرز لهستان و بلاروس در حال خدمت هستند... این سربازان جدید، با محافظت از مرزهای این کشور و جلوگیری از عبور غیرقانونی از آن، به کمک گارد مرزی می‌روند.

گارد مرزی اعلام کرد که تنها در روز گذشته، ۶۱۲ مورد تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزها را ثبت کرده است.

کمیسیون اروپا و ورشو (پایتخت لهستان) می‌گویند که روانه شدن مهاجران (به سمت لهستان) به عنوان نوعی جنگ ترکیبی توسط بلاروس تنظیم شده است تا به خاطر تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه مینسک اعمال کرده است بر این اتحادیه اعمال فشار کند؛ بلاروس اما این موضوع را رد کرده است.

لهستان در منطقه اعلام وضعیت اضطراری کرده است و قصد دارد در مرز خود دیوار بسازد.

پارلمان لهستان همچنین قانونی را به تصویب رسانده است که به گفته مدافعان حقوق بشر، هدف آن پس راندن مهاجران از مرزهای این کشور است، اقدامی که با تعهدات این کشور بر اساس قوانین بین‌المللی در تضاد است.

به گفته گارد مرزی لهستان، از اوایل ماه میلادی جاری تا روز یکشنبه، حدود ۹۶۰۰ تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور انجام شده است.

تعداد فزاینده‌ای از مهاجران نیز وارد آلمان شده‌اند و رسانه‌های لهستانی گزارش داده‌اند که رئیس پلیس آلمان از وزیر کشور خواسته است تا برای متوقف کردن جریان پناهندگان، موقتاً کنترل مرزها را از سر بگیرد.

مقامات براندنبورگ، ایالتی شرقی در آلمان که بیشتر مهاجران جدید را در خود جای داده است، خواستار برخورد شدیدتر با دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هستند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.