طرح شفافیت آرا نمایندگان را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد/افزایش مشارکت مردم در تصمیم‌گیریها با تصویب این طرح

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت:طرح شفافیت آرای نمایندگان بسیار کمک خواهد کرد به بهتر شدن عملکرد مجلس و نمایندگان و ما می‌خواهیم با این طرح همه فعالیت نمایندگان در حیطه وظایف نمایندگی را در ویترین قرار دهیم تا مردم بتوانند آن را رصد و بر عملکرد آنها نظارت کنند.

وی افزود:با تصویب طرح شفافیت آرا، نماینده در اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرد بنابراین در امور مرتبط با نمایندگی و درباره طرح‌ها و لوایح با کارشناسی بیشتری اظهار نظر می‌کند.

نماینده محلات در مجلس ادامه داد: شفاف شدن رای سبب می‌شود نماینده مجلس برای رای به طرح و لوایح یا رأی اعتمادها بررسی بیشتر و دقیقتری داشته باشد، و احساسی رای ندهند و تصمیم‌گیری نکنند.

حجت الاسلام سلیمی در ادامه با اشاره به ضرورت شفافیت آراء نمایندگان در مجلس،  اظهار کرد:زمانی که مسائل و عملکرد وکلای‌ملت در حیطه نمایندگی در پیش چشم رأی دهندگان قرار گیرد هر زمان نماینده ای دچار خطایی شود، آنها در قبال آن واکنش منطقی خواهند داشت و مسیر صحیح را نشان خواهند داد بنابراین این شفافیت به حوزه قانونگذاری و نظارت عمق می بخشد.

وی با بیان اینکه نهایی شدن این طرح به استحکام قانونگذاری و سلامت مجلس کمک می‌کند، اظهار کرد: مردم حق دارند در جریان عملکرد نمایندگان قرار گیرند چرا که نمایندگان وکلای آنها هستند. از طرف دیگر تصویب این طرح باعث مشارکت مردم در امور کلان کشور و تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد:تصویب نهایی طرح شفافیت آرای نمایندگان منجر به افزایش هر چه بیشتر اعتماد به قوه مقننه و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه 15 بهمن ماه سال گذشته از سوی نمایندگان رد و از دستورکار مجلس خارج شده بود که پس از آن طبق آیین‌نامه و به‌درخواست نمایندگان مجدداً در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

لازم به ذکر است اخیرا طرح مذکور در سامانه مربوطه قرار گرفته و نمایندگان می‌تواننند پیشنهادات خود را دربراه آن مطرح کنند.

انتهای‌ پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.