16 درصد تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک هنوز تعطیل است

 به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اویل پرایس، تولید نفت خام آمریکا هنوز هم تحت تاثیر پیامدهای طوفان آیدا قرار دارد و 16 درصد از تولید نفت در خلیج مکزیک این کشور هنوز از سر گرفته نشده است.

این جدیدترین گزارش اداره ایمنی و اقدامات زیست محیطی فدرال آمریکا (BSEE) ازطوفان آیداست و تاکید می‌کند تأثیرات این طوفان همچنان ادامه خواهد داشت.

در این گزارش آمده است 31 سکوی تولید نفت در خلیج مکزیک همچنان خالی از خدمه هستند و حدود 16.18 درصد از تولید نفت این منطقه معادل 300 هزار بشکه در روز و همچنین 24.27  از تولید گاز در این منطقه هنوز متوقف است.

 اختلالی که طوفان آیدا در تولید نفت خام خلیج مکزیک به وجود آورد، بی سابقه بوده است. این طوفان در چهاردهم سپتامبر 30 میلیون بشکه از تولید نفت آمریکا را متوقف کرد.

آغاز فعالیت سکوهای نفتی و پالایشگاه ها پس از طوفان آیدا به کندی انجام شده است. شرکت شل اعلام کرد یکی از سکوهای نفتی متعلق به آن تا پایان سال جاری میلادی تعطیل خواهد بود.

یکی از پالایشگاه های متعلق به شرکت فیلیپس 66 هم تا مدتها بسته می‌ماند.

تولید نفت خام آمریکا از 11.5 میلیون بشکه قبل از طوفان آیدا به 10 میلیون بشکه در روز در یک هفته پس از آن رسید. تولید نفت در این کشور در هفته منتهی به هفدهم سپتامبر تا 10.6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته بود.

یک طوفان جدید گرمسیری با نام سام در حال حاضر در اقیانوس اطلس شکل گرفته و انتظار می‌رود تا پایان هفته به یک طوفانه درجه 3 تبدیل شود.

انتهای پیام/50

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.