ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام (ره)

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، عادل دریس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، " توسعه و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت ریلی در بندر مجتمع بندری امام ‌خمینی(ره) در راستای پدافند غیرعامل و زیرساخت های جاده ای" را از سیاست‌های راهبردی سازمان برشمرد و تاکید کرد: بر این مبنا، تعداد ایستگاه‌های بارگیری کالا از 10 ایستگاه در سه چهار سال اخیر، به 19 ایسگاه رسیده و سهم ریلی در بندر امام از ابتدای سال تا کنون، یک میلیون و 950 هزار تن بوده است. 

دریس افزود: برای بندر امام به واسطه اینکه میزبان عمده کالاهای اساسی در شهر بندری است، بسیار مهم است که کشتی‌ها حداقل زمان را در پای اسکله سپری کنند و کالاها هرچه سریع تر تخلیه، به انبارها منتقل و فرآیند ترخیص انجام و کالا وارد کشور شود. 

مدیر منطقه آزاد اقتصادی بندر امام خمینی اظهار داشت: با روشی که در حال انجام است به طور متوسط 8 تا 10 روز زمان می برد که یک کشتی متوسط تخلیه شود، اما با برنامه ریزی صورت گرفت و در راستای طرح جامع مصوب، ایجاد و راه‌اندازی چند پایانه مکانیزه غلات در دستورکار قرار دارد.

* حرکت به سمت مکانیزه شدن ترمینال‌ها و پایانه‌ها 

مدیرکل بنادر خوزستان افزود: مطابق برنامه، مکانیزه‌سازی پایانه شماره 4 بندر بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت سالانه 4 میلیون تن برای آن اختصاص داده شد.

به گفته دریس، ظرفیت درجای این پایانه 170 هزار تن و میزان سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان است. 

وی افزود: پایانه ترمینال 3 هم 150 هزار تن ظرفیت درجا دارد که نقشه‌اش استخراج شده و بخشی از تجهیزات آن نیز وارد کشور شده است.

به گفته دریس، برای پایانه شماره 2، برنده مزایده مشخص شده است که هفته آینده ابلاغ می‌شود. قریب به 1400 میلیارد تومان برای پایانه شماره 2 سرمایه‌گذاری خواهد شد. 

* کاهش زمان انتطار کشتی‌ها به 5 روز 

مدیرکل بنادر استان خوزستان اظهار کرد: با احداث این پایانه ها زمان تخلیه یک کشتی 60 هزار تنی به حداکثر 5 روز خواهد رسید که در قیمت تمام شده کالا نقش به‌سزایی خواهد داشت. 

انجام فرایند شناسایی سرمایه‌گذار بخش مواد معدنی

دریس گفت: علاوه بر کالاهای اساسی بخشی از مواد معدنی صادراتی هم از طریق این بندر در حال انجام است. فرآینده شناسایی سرمایه گذار این حوزه در حال انجام بوده و تشریفات مزایده انجام گرفته و سرمایه گذار مشخص شده است. . 

تغییر نسل بندر امام و ایجاد شهر لجستیک

دریس " تغییر نسل در بنادر کشور به ویژه بندر امام" را یکی از رویکرد جدی سازمان بنادر برشمرد و گفت: بر اساس، سند بالادستی، ایجاد شهرک لجستیک غلات، از برنامه‌های جدی دولت در مجتمع بندری امام محسوب می‌شود که ایجاد ارزش افزوده در بندر برای تبدیل به بنادر نسل سوم، در حال اجراست. 

*رشد 22 درصدی تخلیه کالاهای اساسی 

دریس درخصوص کالاهای اساسی که عمده فعالیت بندر امام را تشکیل می‌دهد، گفت: تاکنون 8 میلیون 450 هزار تن کالای اساسی در بندر اما تخلیه شده که 22 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. 

وی افزود: کالاهای اساسی که از بندر ترخیص شد و به کشور وارد شد که 8 میلیون و 300 هزار تن است که 14 درصد رشد را نشان می دهد.

*ایفای مسئولیت‌های اجتماعی 

مدیرکل مجتمع بندری منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان‌ کرد: به جز فعالیت های توسعه‌ای و عملکردی، بنادر استان خوزستان در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند که احداث جاده کمربندی بندر امام - آبادان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی؛ 

تعمیرات بزرگراه بندر امام خمینی،؛ عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح بندر امام خمینی و توسعه گردشگری دریایی در استان خوزستان از جمله موارد ایفای مسئولیت های اجتماعی قلمداد می‌شود.

وی همچنین به خدمات بهداشت و درمان به ارزش 80 میلیارد تومان با توجه به شیوع ویروس کرونا و خریداری که یک دستگاه اکسیژن ساز، ارتقای کیفت آموش شهر بندر امام خمینی و نوسازی 8 مدرسه با اعتبار 15 میلیارد ریال اشاره کرد.

*توسعه تجهیزاتی و عمرانی بندر امام به رغم تحریم و کرونا

عادل دریس گفت: عملیات لایروبی کانال خورموسی، تعمیرات اساسی اسکله های 27 تا 34 و اسکله های 11 و 12 بخش دیگری از پروژه های توسعه‌ای است که در شدیدترین شرایط تحریمی و گسترش شیوع کرونا در حال انجام است. 

وی افزود: در بخش تجهیزات هم در سال گذشته 4 مکنده 600 تنی و یک جرثقیل 80 تنی خریداری شد و در اختیار مجتمعع بندری گذاشته. امسال هم یک لایروب هایپرساکشن در اختیار ما قرار گرفت و در این بخش هم اقدامات خوبی انجام گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ایجاد لجستیکی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.