جنبش جهاد اسلامی: نبرد آینده درباره قدس، یک جنگ منطقه‌ای خواهد بود

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد‏، نبرد آینده اگر محور آن قدس باشد، یک جنگ منطقه‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت المیادین، خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: همین کفایت می‌کند که ما سخنان پنج تن از رهبران مهم منطقه را درخصوص آمادگی خود برای دفاع از قدس می‌شنویم. همین قدرت‌ها می‌توانند که وارد جنگ شوند و به خاطر قدس رهبری جنگ منطقه‌ای را برعهده بگیرند.

البطش تاکید کرد: دشمن می‌خواست با اجرای معامله قرن، قدس را به طور کامل تحت حاکمیت خود در آورد. نبرد ما برای استقرار حاکمیت ملی و دینی فلسطینی و تثبیت آن بود.

وی در ادامه گفت: من یقین دارم جبهه‌های لبنان یا سوریه، عراق و یمن برای مشارکت در این جنگ آمادگی داشتند.

وی افزود: پس از گذشت یازده روز از نبرد، دشمن به این باور رسید که هیچ گزینه‌ای در مقابل خود بجز قبول طرح آتش بس تحت نظارت قاهره ندارد.

البطش تصریح کرد: دشمن مجبور شد اعتراف کند که قدس به طور یکپارچه تحت حاکمیت آن قرار ندارد. نبرد آتی با اشغالگران درخصوص مسائل راهبردی و در رأس آنها قدس خواهد بود. نتایج هر درگیری در آینده با حضور تمامی گروه‌های مقاومت در آن رقم می‌خورد و دشمن این را می‌داند. دشمن به خوبی می‌داند که جنگ آینده همانند جنگ‌های گذشته نخواهد بود. 

رهبر جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: نبرد شمشیر قدس، توهم و خیال امنیت اسرائیلی و آنچه به آن تکیه داشتند، از جمله امنیت ملی صهیونیستی و گنبد آهنین را از بین برد. نبرد شمشیر قدس، ملت فلسطین را متحد و یکپارچه کرد و به رهبری مقاومت اطمینان پیدا کردند.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای مقاومت و فرماندهان میدانی کاملا آمادگی داشتند. این امر منجر به کاهش تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم شد.

البطش خاطرنشان کرد: ما به رویکرد ملی متفاوتی از سوی تمامی طرف‌ها احتیاج داشتیم و متأسفانه برخی همچنان مانند گذشته سخن می‌گویند.

وی ضمن مطرح کردن سوالی مبنی بر اینکه چه چیزی مانع از این شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بازسازی خانه‌های ویران شده در جنگ غزه را برعهده بگیرد؟ گفت: زمانی که تجاوزات علیه ما آغاز می‌شود اولویت ما پاسخگویی به آن و جنگ است. وقتی که حملات علیه ما آغاز می‌شود ما بجز مقابله و مقاومت گزینه دیگری در اختیار نداریم.

البطش عنوان کرد: راه رسیدن به وحدت، با بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین، تشکیل شورای ملی، کمیته اجرایی و شورای مرکزی جدید آغاز می‌شود. 

وی گفت: کشورهایی وجود دارند که به مشروعیت "اسرائیل" در منطقه معتقدند و آنها ایستادگی مردم فلسطین را عجیب قلمداد می‌کنند.

البطش در پایان گفت: این حق مقاومت است که امید را در رگ‌های امت جاری کند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.