زارع : اعتبار خرید تضمینی گندم جای دیگری استفاده نشد/ بودجه خرید تضمینی عین درخواست دولت بود

رحیم زارع عضو کمیته برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی در واکنش به اتهام استفاده از منابع خرید تضمینی گندم برای کالاها با همراهی مجلس اظهار کرد: پول خرید تضمینی کالاهای کشاورزی برای خرید هیچ محصولی دیگری استفاده نشده است و بودجه این بخش به طور کامل اختصاص یافت تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود:دولت 22 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در تبصره 14  آورده بود که این رقم ثابت نگه داشته شد و  حدود 3 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی در نظر گرفته شد.

عضو کمیته برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای برخی دیگر از محصولات کشاورزی نظیر زعفران نیز از محل هدفمندی یارانه ها، اعتباراتی برای خرید تضمینی پرداخت شد. همچنین 8 هزار میلیارد تومان به عنوان سود یارانه تسهیلات بخش کشاورزی پرداخت شده است     

وی با بیان اینکه حمایت های زیادی از بخش کشاورزی صورت گرفته است تصریح کرد: در جریان بررسی هزینه‌ای لایحه بودجه 1400؛ 27 هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه طرح‌های مهم کشاورزی و امنیت غذایی در نظر گرفته شد و به شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و نیرو اجازه داد تا سقف 27 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مهم کشاورزی و امنیت غذایی هزینه کند.

وی تاکید کرد: اظهاراتی که درباره کمبود منابع خرید تضمینی گندم و استفاده از آن برای خرید قیر در مناظره ها مطرح شده اطلاعات درستی نیست و سایر ملزومات روستائیان نظیر قیر روستایی برای آسفالت راه های روستایی استفاده می شود از اعتبارات خرید تضمینی استفاده نشده است.

عضو کمیته برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: برای جلب نظر کشاورزان در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم،  با تشکیل کمیته ای با حضور خود تشکل ها  و نمایندگان گندم کاران خبره نیز استفاده می شود درحالی که این امر در گذشته تنها در شورای اقتصاد بدون توجه به حضور نمایندگان بخش کشاورزی تعیین می شد.

وی اظهار داشت: در گذشته وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده بخش کشاورزی در شورای اقتصادی نمی توانست به تنهایی سایر اعضا را برا ی تعیین قیمت متناسب قانع کند اما اکنون با نظر خود کشاورزان تعیین می شود.

زارع گفت: به خاطر همین قیمت گذاری های نادرستی که در گذشته انجام می‌شد بخش زیادی از گندم تولیدی در کشور قاچاق شد یا به مصرف دام رسید که این امر اکنون اصلاح شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.