سفر از پیش اعلام نشده هیات عالی رتبه ترکیه به لیبی

هیئتی عالی رتبه از ترکیه شامل خلوصی آکار، وزیر دفاع و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه در یک سفر از پیش اعلام نشده، وارد لیبی شدند.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که سفر هیئت عالی رتبه مذکور با دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و قبل از اجلاس سران ناتو در ۱۴ ژوئن صورت گرفت.

این آژانس اعلام کرد، هیئت ترکیه شامل وزرای امور خارجه، دفاع و کشور، رئیس سازمان اطلاعات، رئیس اداره ارتباطات در دفتر ریاست جمهوری و سخنگوی نهاد ریاست جمهوری این کشور است.

"آناتولی" همچنین گزارش داد که آکار قبل از سفر به لیبی، با همتایان انگلیسی و ایتالیایی خود در جزیره سیسیل ایتالیا دیدار کرد.

این آژانس عنوان داشت که آکار علاوه بر مسائل منطقه‌ای در مورد روابط سه کشور در زمینه‌های دفاعی و امنیتی نیز گفتگو کرد.

در پی حمله "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ به طرابلس پایتخت این کشور، ترکیه گروهی از نیروهای مسلح و مبارزان خود را برای جنگ در کنار مقامات طرابلس مستقر کرد. پشتیبانی ارتش ترکیه در آن زمان به تعادل قدرت به نفع دولت "توافق ملی" در طرابلس کمک کرد.

آنکارا همچنین توافقنامه‌ای را برای تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور در دریای مدیترانه با دولت "توافق ملی" امضا کرد که اعتراض یونان و قبرس را در پی داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

اعلام ترکیه

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.