همتی: قهر با انتخابات زمین بازی را در اختیار دیگران قرار می دهد

به گزارش گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، عصر امروز پنج شنبه 20 خردادماه نشستی مجازی با حضور عبدالناصر همتی، سپیده شبستری و جمعی از فعالان حقوق زنان و دیگر مخاطبان از سراسر کشور  به مناسبت روز دختر برگزار شد. 

در این نشست مسائل و مطالبات زنان مانند تبعیض جنسیتی، عدم برابری حقوق زنان و مردان در حوزه اشتغال، خشونت خانگی، کودک همسری، مشکلات آموزش و پرورش و دیگر مسائل مهم حوزه زنان مطرح شد و همتی و همسر وی به بیان مواضع خود در خصوص موضوعات مطرح شده پرداختند. 

همتی، کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل کشور که دولت باید مستقیما به آن ورود کند مسئله اقشار آسیب‌پذیر است گفت: یکی از اقدامات جدی من بحث سازمان بهزیستی و ارتقای آن از لحاظ سازمانی است. من در برنامه‌های خودم اعلام کرده ام که دولت نباید در اقتصاد دخالت مستقیم داشته باشد و سرمایه گذاری‌های مولد را باید به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی در خصوص سه حوزه مهم آموزش، سلامت و اشخاص آسیب‌پذیر تاکید کرد: در این سه حوزه دولت باید عملکرد و دخالت مستقیم داشته باشد که در حوزه اقشار آسیب‌پذیر نهاد بهزیستی نقشی جدی دارد. 

 این نامزد انتخابات همچنین در مورد مسئله کودک-همسری گفت: کودک-همسری از معضلاتی است که باید به جد به آن پرداخته شود. چرا که به معتقدم زندگی مشترک نیازمند تعامل و همدلی است و نباید به دختران به شکل ابزار در بحث ازدواج نگاه شود، البته در مسئله کودک -همسری قطعا نظر علما را نیز جویا خواهیم شد.

 همتی همچنین در ادامه با اشاره به معضلات موجود در آموزش و پرورش و مبحث کنکور گفت: در خصوص آموزش و پرورش دو کار جدی انجام خواهم داد، یکی این است که به تقویت و بالابردن کیفیت مدارس دولتی خواهم پرداخت و  دیگر اینکه در مدارس غیرانتفاعی نیز بحث نظارت را تقویت خواهم کرد. همچنین حذف تدریجی کنکور، که استرس بالایی در جوانان ایجاد می‌کند و کاهش سهیمه‌های دانشگاهی از برنامه‌های مهم من است. مخصوصا قطع سهمیه‌ها در 20 دانشگاه مهم کشور را مد نظر دارم. ما نیاز داریم که در مقطع تحصیلات تکمیلی در 20 دانشگاه کشورمان افرادی پذیرش شوند که رتبه لازم و مجاز را داشته باشند، چرا که می بایست افراد با دانش و هوش بالا را برای کشور تربیت کنیم. 

وی همچنین تبعیض جنسیتی برای زنان و مردان در حقوق و مزایای پرداختی به خصوص در بخش خصوصی را مسئله‌ای مهم دانست که باید از میان برداشته شود. 

همتی در مورد مسئله حجاب نیز تصریح کرد: در مورد حجاب بانوان ما قطعا بر اساس قانون تعیین شده عمل می‌کنیم اما معنا ندارد که در زندگی خصوصی افراد دخالت کنیم. چرا باید برای بانوان پیامک حجاب بیاید و استرس بالایی برای آنان ایجاد شود، این موضوع دخالت در زندگی خصوصی افراد است. 

 کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: ما فقدان یک ذهنیت راهبردی برای توسعه داریم و استان‌های حاشیه کشور به خاطر همین فقدان، توسعه پیدا نکرده اند. در برنامه دولت من روش توسعه استان‌ها بر اساس مشخصات، ویژگی‌ها و شرایط آن مناطق خواهد بود. 

وی در پایان گفت: اگر با انتخابات قهر کنید زمین بازی در اختیار کسانی خواهد بود که محدودیت‌های زیادی برای زنان و جوانان ایجاد خواهند کرد. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.